Magazyn flotowy "Flota Auto Biznes" organizował pod koniec marca br. drugą edycję testu samochodów flotowych pod hasłem "Prawdziwy test Flotowy - Starcie Gigantów II". Na podstawie ankiet wypełnionych kilka miesięcy wcześniej przez blisko 300 fleet managerów nominowano do udziału w teście 29 pojazdów.
Przez trzy dni 47. ekspertów zajmujących się zarządzaniem flotami w firmach testowało samochody pod kątem ich przydatności do firm. Brano pod uwagę m.in. działanie układu hamulcowego, zawieszenie, widoczność, funkcjonalność przestrzeni bagażowej, design itp. Jednak największy wpływ na końcowy werdykt miała relacja ceny zakupu i użytkowania pojazdu do jego jakości oraz wyniki spalania. Każde auto było oceniane przez 6. kierowców, którzy pokonywali tę samą trasę o różnej porze dnia, mierząc spalanie. Odcinki wiodły zarówno drogami miejskimi, jak i pozamiejskimi. Szczegółową analizą zajęło się jury złożone z członków Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych.
Auta dostawcze zdominowane zostały przez pojazdy francuskie z koncernu PSA. W segmencie małych aut dostawczych zwyciężył Peugeot Partner.
W poszczególnych segmentach pozycje liderów zdobyły kolejno:
- Ford Fiesta, Fiat Punto Evo, Skoda Fabia (segment B);
- Kia cee'd, Peugeot 308, VW Golf (segment C);
- Ford Mondeo, Skoda Superb, Citroen C5 (segment D);
- Peugeot Partner, Citroen Berlingo, Fiat Doblo (segment małych dostawczych);
- Citroen Jumper, Ford Transit, Peugeot Boxer (segment dużych dostawczych).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Testy flotowe i ich liderzy