To będzie rekordowy rok dla fabryki Fiata

To będzie rekordowy rok dla fabryki Fiata
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Z Tychów wyjedzie ponad pół miliona samochodów

Fabryka Fiata już pracuje ponad moce. A w przyszłym roku dojdzie jej jeszcze montaż Forda Ka - pisze "Puls Biznesu".

Fiat wraz z Fordem praktycznie zakończył już w Tychach inwestycje. Dzięki nim fabryka zanotuje kolejny rekordowy rok - plany mówią o 506 tys. wyprodukowanych aut. Najbardziej oczekiwaną premierą jest nowy Ford Ka.

- Pierwszych 200 sztuk już powstało. W kwietniu rusza tzw. preseria, a we wrześniu - normalna produkcja. W tym roku ma ona wynieść około 20 tys. sztuk, ale ta wielkość może się zmienić - mówi Zdzisław Arlet, szef fabryki w Tychach, należącej do Fiat Auto Poland.

W produkcji dominować będą macierzyste Fiaty. Najwięcej - bo około 260 tys. - powstanie fiatów panda. To już szósty rok produkcji tego modelu, a jego produkcja z roku na rok rośnie. Projektanci Fiata myślą jednak o zmianach w stylistyce pojazdu. Kolejne miejsce przypada Fiatowi 500. Około 200 tys. sztuk pojedzie do Włoch, Hiszpanii, Anglii i Niemiec. W Polsce „500” znalazła na razie około 100 nabywców.

- Uruchamiamy też produkcję nowych jej wersji - pod koniec roku ruszamy na przykład z abarthem. Dziennie będziemy produkować około 100 tych samochodów - informuje Zdzisław Arlet.

Co ciekawe - z Tych nadal wyjeżdżają nowe fiaty 600 (znane poprzednio pod nazwą Seicento). Już kilkakrotnie planowano zakończenie ich produkcji, ale ostatecznie okazywało się, że nie warto tego robić. Ostatni dzień montażu miał przypaść na lipiec 2007 r. Teraz przesunięto go też na lipiec, ale 2009 r. Jeśli jednak auto będzie nadal dobrze się sprzedawało, termin zakończenia produkcji może znowu zostać przesunięty.

Zakład Fiata w Tychach już teraz pracuje ponad zaplanowane moce produkcyjne. Jak to możliwe?

- To kwestia lepszej organizacji pracy - twierdzi szef tyskiej fabryki Fiata.

Zakład nie jest jednak z gumy, a od przyszłego roku ponad 100 tys. modelu Ka będzie produkować tutaj Ford. Nie dość tego. Ostatnio w prasie światowej pojawiły się informacje o przymiarkach Fiata do produkcji w Tychach nowego małego samochodu miejskiego. Organizacja pracy wiele nie pomoże, a miejsca na inwestycje w tym samym zakładzie już nie ma.

- W grę wchodzi zastopowanie produkcji Seicento i ewentualne zmniejszanie produkcji Pandy. Kluczowa jest także odpowiedź na pytanie, na ile wydajny jest nie sam montaż, lecz spawalnia i lakiernia - zastanawia się Wojciech Drzewiecki, prezes firmy analitycznej Samar.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!