XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Toruń walczy o wielką fabrykę autobusów elektrycznych. Koreański inwestor szuka miejsca

Toruń walczy o wielką fabrykę autobusów elektrycznych. Koreański inwestor szuka miejsca
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Koreański inwestor szuka miejsca na produkcję elektrycznych autobusów; Toruń to jedna z możliwych lokalizacji w Europie - pisze w czwartek "Rzeczpospolita".

Toruń odwiedzili ostatnio szefowie koreańskiego potentata motoryzacyjnego. Są zainteresowani budową fabryki elektrycznych autobusów. To jedna z możliwych lokalizacji w Europie. Projekt może być wart nawet na miliard euro - podaje gazeta za swoim źródłem.

Ratusz wskazał pod inwestycję dwie działki o łącznej powierzchni 420 hektarów. Jednak jak pisze gazeta, w ratuszu "nabrano wody w usta". Nigdzie nie pada nawet nazwa potencjalnego inwestora - czytamy w dzienniku.

Gazeta podaje listę wcześniejszych prób pozyskania inwestycji o charakterze motoryzacyjnym w Polsce, wśród nich fabrykę Jaguara i Land Rovera, które ostatecznie zostały ulokowane w słowackiej Nitrze.

"Rzeczpospolita" informuje, że według obiegowej opinii na niską konkurencyjność polskiego rynku wpływa niewystarczające wsparcie dla planowanych projektów, jak również stosunkowo niska chłonność krajowego rynku samochodów osobowych.

Karol Zarajczyk, prezes Ursusa, który inwestuje w projekt polskiego autobusu z napędem elektrycznym, powiedział "Rzeczpospolitej", że inwestorzy zawsze biorą pod uwagę te same lokalizacje, wśród nich: Czechy, Słowację, Węgry i Polskę. Powodem są niskie koszty pracy w tych krajach.

Jak twierdzi gazeta, inwestycja w fabrykę motoryzacyjną może przynieść korzyści dla całej gospodarki. Powołując się na dane OECD, "Rzeczpospolita" podaje, że wzrost wartości dodanej o jednego dolara w przemyśle samochodowym zwiększa wyniki ekonomiczne całej gospodarki o trzy dolary.

Dwa i pół miliarda złotych rocznie może być wart rynek autobusów elektrycznych w Polsce według Ministerstwa Energii - pisze gazeta.

Czytaj także: Po co Hiszpanom Solaris?

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Toruń walczy o wielką fabrykę autobusów elektrycznych. Koreański inwestor szuka miejsca

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!