Toyota już 10 lat z rzędu utrzymuje się na pierwszym miejscu rankingu najcenniejszych japońskich marek sporządzanego przez tokijską firmę doradczą Interbrand Japan - podała w środę agencja Kyodo. Na liście znalazły się również Honda, Nissan, Subaru, Canon i Sony.
Poza Toyotą w rankingu japońskiego oddziału Interbrandu znalazły się trzy inne firmy motoryzacyjne. Honda i Nissan uplasowały się, odpowiednio, na drugim i trzecim miejscu. Dziewiąte miejsce zajęło Subaru, które - podobnie jak Nissan - poprawiło swoją pozycję względem ubiegłego roku pomimo zamieszania w aferę fabrykacyjną i ujawnionego przez inspekcje rządowe wieloletniego przekłamywania wyników wewnętrznych kontroli jakości. Do poprawy pozycji Subaru miało się przyczynić ujednolicenie nazwy firmy (dawniej Fuji Heavy Industries) z produkowanymi przez nią pojazdami. Ranking obejmuje również takie światowej japońskie marki, jak Canon, Sony i mniej znana w Polsce Uniqlo.
Firma doradcza Interbrand publikuje doroczne rankingi światowych marek od 2009 roku. Pozycja w nich zależy od wartości pieniężnej marki, obliczanej na podstawie takich czynników, jak jej wpływ na wybory konsumentów oraz wyniki finansowe powiązanych z nią produktów i usług.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Toyota na pierwszym miejscu rankingu japońskich marek 10 rok z rzędu