Toyota ponownie została uznana za najbardziej wartościową markę motoryzacyjną na świecie wg raportu Top 100 Most Valuable Global Brands 2013 BrandZ, opublikowanym 21 maja br. Wartość marki wzrosła o 12%, do poziomu 24,5 mld USD, odnotowując największy skok spośród wszystkich koncernów motoryzacyjnych.
Jak wynika z raportu, sprzedaż samochodów w niektórych regionach rosła, jednak w wielu pozostałych pozostała na poziomie sprzed kryzysu, negatywnie wpływając na wartość marek. W przeciwieństwie do tego trendu, sprzedaż Toyota Motor Corporation wzrosła w 2012 r. o 22.6%, do poziomu 9,75 mln szt. , co przyczyniło się do lepszego postrzegania marki.
Raport sugeruje, że na wzrost wyceny marki Toyota wpływ miała także rosnąca popularność samochodów hybrydowych na świecie, których Toyota jest głównym globalnym producentem.
Od momentu debiutu pierwszej generacji Priusa w 1997 r., samochody hybrydowe zostały wybrane przez ponad 5 mln nabywców na całym świecie. W Europie dostępnych jest 12 takich modeli: Toyota Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Auris Hybrid Touring Sports, Prius, Prius+, Prius Plug-in, oraz Lexus CT 200h, IS 300h, ES 300h, GS 450h, RX 450h, LS 600h.
Ranking Top 100 Most Valuable Global Brands BrandZ publikuje WPP (www.wpp.com), na podstawie badań Millward Brown Optimor, przeprowadzonych na próbie 2 mln konsumentów z ponad 30 krajów.
źródło: Toyota
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Toyota najbardziej wartościową marką