Toyota po raz siódmy z rzędu została najcenniejszą globalną marką wywodzącą się z Japonii w zestawieniu Japan's Best Global Brands. Raport jest publikowany przez firmę Interbrand od 7 lat. Toyota zajmuje pozycję lidera nieprzerwanie od początku istnienia rankingu. Wartość marki Toyoty wzrosła o 20% w stosunku do ub.roku i wynosi teraz 42 392 000 000 USD. To dwa razy więcej niż w przypadku Hondy, która zajmuje drugie miejsce. Na trzecim ulokowała się firma Canon.
Globalna sprzedaż samochodów Toyoty wzrosła w 2014 r. o 2,2%. Na rynku europejskim firma zanotowała wzrost o 4,6%. Rośnie także sprzedaż małych sedanów i SUV'ów na rynku amerykańskim.
Na rynku samochodów hybrydowych, do października 2014 r. firma sprzedała na świecie 7 mln pojazdów. W Europie ich sprzedaż wzrosła o 13% w stosunku do 2013 r. Przyczyniła się do tego także Polska, gdzie wzrost sprzedaży wyniósł 65%.
Najważniejszym ubiegłorocznym wydarzeniem dla Toyoty była światowa premiera modelu Mirai. To pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe. W grudniu trafił do salonów w Japonii. W ciągu pierwszego miesiąca sprzedaży Toyota zebrała 1 500 zamówień. Więcej niż planowała na cały 2015 r.
źródło: Toyota
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Toyota najcenniejszą globalną marką z Japonii