Toyota sprawdza liczbę aut z wadliwymi pedałami gazu

Toyota sprawdza liczbę aut z wadliwymi pedałami gazu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Toyota Motor Poland otrzymała z europejskiej centrali w Brukseli numery identyfikacyjne ok. 1,8 mln samochodów, w których mogą się znajdować wadliwe pedały gazu - poinformował we wtorek PAP Jarosław Bąk z Toyoty. Nie wiadomo, ile z nich jest w Polsce, ale polski oddział koncernu to sprawdza i w ciągu najbliższych dni ma podać ich liczbę.

"Możliwie, że na liście jest jeden samochód, gdyż się tak trafiło, a może ich być więcej" - wyjaśnił.

Toyota Motor Corp. - największa firma motoryzacyjna na świecie - poinformowała, że naprawa wadliwego pedału gazu może dotyczyć w Europie do 1,8 miliona pojazdów, w tym najpopularniejszego modelu, czyli toyoty yaris (wyprodukowanej listopad 2005 - wrzesień 2009), a także corolli (październik 2006 - grudzień 2009), RAV4 (listopad 2005 - listopad 2009), aygo (luty 2005 - sierpień 2009), iQ (listopad 2008 - listopada 2009), auris (październik 2006 - 5 styczeń 2010), verso (luty 2009 - 5 styczeń 2010) i avensis (listopad 2008 - grudzień 2009).

W piątek Toyota Motor Europe ogłosiła, że rozpoczyna we wszystkich krajach europejskich serwisową akcję przywoławczą, dotyczącą poprawy pedału gazu. "Dostaliśmy we wtorek z Brukseli akcję przywoławczą. Zawiera ona numery identyfikacyjne pojazdów. Sprawdzamy listę; w najbliższych dniach zostanie ona podana do wiadomości" - powiedział PAP Bąk.

W samochodach, które posiadają taką usterkę, pedał gazu pozostanie częściowo wciśnięty i będzie powoli wracał do pozycji spoczynkowej. Może on występować w miarę zużywania się mechanizmów pedału gazu.

"Stopniowe zużycie w połączeniu z pewnymi warunkami pracy i otoczenia, może powodować zwiększone tarcie w mechanizmie i prowadzić do konieczności użycia większej siły przy naciskaniu, wolniejszego powrotu, a w najgorszym przypadku do pozostania pedału w pozycji częściowo wciśniętej." - tłumaczy polski oddział Toyoty.

Koncern poinformował, że znalazł sposób na rozwiązanie tego problemu, dopracowuje szczegóły i gdy procedura zostanie zakończona, powiadomi o tym swoich klientów. "Najprawdopodobniej będzie to delikatna zmiana. Będzie dołożona specjalna część, która ograniczy tarcie występujące przy uszkodzonych pedałach gazu" - wyjaśnił Bąk.

Dodał, że w najbliższym czasie polscy klienci zostaną poinformowani, gdzie mają się zgłaszać w celu usprawnienia pedału gazu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Toyota sprawdza liczbę aut z wadliwymi pedałami gazu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!