PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Toyota wezwie do serwisów ponad milion samochodów

Autor: PAP/TE
05-09-2018 13:31
Toyota wezwie do serwisów ponad milion samochodów

To jedna z największych akcji przywoławczych w historii Toyoty. W 2016 roku firma wezwała do serwisów ok. 2,8 mln samochodów, w tym Priusów, w związku z nieszczelnością baków paliwowych.

fot. Shutterstock

Koncern motoryzacyjny Toyota planuje wezwać do serwisów ponad 1 mln samochodów na całym świecie. Chodzi o problemy z wiązkami kabli elektrycznych w silnikach i powodowanym przez nie ryzykiem pożarów - podała w środę agencja Reutera. Chodzi o modele C-HR i Prius.

Firma tłumaczy, że kable rozdzielacza, podłączone do jednostki kontrolnej napędu hybrydowego mogą stykać się z osłoną. Jeśli dojdzie do zakurzenia, któregoś z tych elementów, wibracje silnika mogą prowadzić do ścierania się warstwy izolacyjnej kabli. W takiej sytuacji powstanie możliwość zwarcia, nadmiernego wzrostu temperatury, a w konsekwencji pożaru - podaje producent.
Akcja dotyczy samochodów wyprodukowanych w Japonii między czerwcem 2015 roku a majem 2018 roku. Wśród nich są modele CH-R i Prius z hybrydami typu plug-in, które sprzedawano w Europie, Japonii, Australii i na innych rynkach.

Jak poinformował dyrektor komunikacji PR Toyoty w Polsce Robert Mularczyk "obecna akcja ma dla Europy charakter czysto prewencyjny". Według jego informacji firma nie odnotowała na tym rynku tego typu awarii.

- W Europie obejmiemy nią 219 tys. aut. Dla Polski oznacza to zaproszenie 7942 użytkowników modeli Prius i C-HR do naszych stacji serwisowych. Będziemy tego dokonywać sukcesywnie w kolejnych tygodniach i miesiącach zgodnie z harmonogramem przyjętym do tego typu działań prewencyjnych - tłumaczył Mularczyk.

Około połowa przywoływanych samochodów to egzemplarze z rynku japońskiego - podał rzecznik Toyoty Jean-Yves Jault. W USA sprawa dotyczy 192 tys. Priusów.

Jault poinformował, że do tej pory odnotowano jeden przypadek zwarcia, który miał miejsce w Japonii. W jego wyniku samochód zaczął dymić.

To jedna z największych akcji przywoławczych w historii Toyoty. W 2016 roku firma wezwała do serwisów ok. 2,8 mln samochodów, w tym Priusów, w związku z nieszczelnością baków paliwowych.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (2)

  • ALEKS 2018-09-05 22:04:32
    zdarza się no i co zrobić
  • Zenek 2018-09-05 22:23:47
    to nie jest info że z toyotami może być coś nie tak. Dbają o swoich użytkowników i to świadczy o ich dbałości usuwania wad. zawsze tak robią a tutaj wcale nie jest powiedziane ze usterka by miala miejsce. To bardziej prewencyjna akcja

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.162.159.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 959 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

572 012 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.