W pierwszym półroczu br. sprzedano ponad 2 600 lekkich ciężarowych Mercedes-Benz Atego wyposażonych w system Start-Stop. To o ok. 1 500 egz (130%) więcej niż w całym ub.roku. Na samym niemieckim rynku wydano klientom 2 000 szt Atego z tą funkcją silnika, co oznacza wzrost o 1 100 szt.
Sprzedane Atego ze Start-Stop stanowią 46%, a w Niemczech nawet 61%, wszystkich dostarczonych do klientów pojazdów tego modelu, w których istnieje możliwość używania tego obniżającego użycie paliwa układu. Automatyczny system Start-Stop jest dostępny na życzenie w Mercedes-Benz Atego z manualną skrzynią biegów. System wyłącza silnik, gdy samochód stoi w miejscu przez co najmniej przez 2 sek, skrzynia biegów przełączona jest na położenie neutralne, a pedał sprzęgła nie jest wciśnięty. W chwili wciśnięcia pedału sprzęgła silnik jest ponownie, automatycznie uruchamiany. Efektem działania tego systemu jest redukcja zużycia paliwa, sięgająca 3%. Jeżeli auto eksloatowane jest wyłącznie w ruchu miejskim oszczędności mogą być większe. Ze zmniejszeniem zużycia paliwa wiąże się również zmniejszenie emisji spalin i dwutlenku węgla. W przypadku ciężarówki Mercedes-Benz Atego użytkowanej na krótkich trasach miejskich dopłata za dodatkowe wyposażenie amortyzuje się po kilku miesiącach. Oprócz ekonomicznych i ekologicznych zalet system Start-Stop zwiększa komfort pracy kierowcy, który może odpocząć od hałasu silnika, bez konieczności ponownego uruchamiania motoru i przekręcania za każdym razem kluczyka .
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Transportowcy przekonują się do Atego ze Start-Stop