Wobec trudniejszej niż oczekiwano sytuacji na rynkach europejskich spadają sprzedaż i obroty Grupy Renault. Niemniej dzięki nowym produktom Grupa umocniła swoją pozycję na najważniejszych rynkach i kontynuowała wzrost poza Europą.
W sytuacji wzrostu światowego rynku samochodowego o 0,7%, sprzedaż Grupy Renault wyniosła 608 455 pojazdów - co oznacza spadek o 4,7% ze względu na utrzymujący się regres na rynku europejskim. Grupa kontynuuje rozwój na rynkach pozaeuropejskich (50% sprzedaży wobec 46% w I kw. 2012 r.). Sprzedaż wzrosła tu o 3,5% pomimo wstrzymania produkcji w Brazylii na okres pięciu tygodni w związku z pracami prowadzonymi w celu zwiększenia mocy produkcyjnych zakładu w Kurytybie. Nowe Clio i Nowa Dacia Sandero, wprowadzone pod koniec 2012 r., spełniły pokładane w nich oczekiwania. Duster - flagowy model, napędzający rozwój Renault na rynkach pozaeuropejskich, stał się najlepiej sprzedawanym modelem Grupy na świecie.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Trudny kwartał Grupy Renault