TRW Automotive Aftermarket wprowadza na rynek europejski nowy typ materiału ciernego klocków hamulcowych zaprojektowany specjalnie z myślą o wymaganiach grupy samochodów dostawczych oraz aut z segmentu SUV. Materiał ma poprawiać stabilności i efektywność hamowania pojazdów o największym współczynniku produkcji energii kinetycznej.
Firma TRW opracowała nowy materiał cierny dla samochodów dostawczych i SUV-ów, aby zwiększyć bezpieczeństwo jazdy wśród tej grupy pojazdów. Jak wiadomo, wzrasta liczba samochodów tego typu. Szacuje się, ze rynek SUV osiągnie w 2017 r. próg 414 mld USD, zachowując w ciągu nadchodzących 5 lat roczną stopę wzrostu na poziomie 5,7%.
- Jedynie 15 procent krajów posiada kompleksowe przepisy odnoszące się do pięciu kluczowych czynników prowadzących do powstawania zagrożenia na drodze. Główny z nich to nadmierna prędkość. Wzrost średniej prędkości jazdy jest bezpośrednio związany zarówno z prawdopodobieństwem zaistnienia wypadku, jak i jego konsekwencjami, wyjaśnia Soeren Kristensen, global marketing services manager TRW. I dalej: - Piesi mają 90% szans na przeżycie wypadku samochodowego, jeśli pojazd porusza się z prędkością do 30 km,/h, ale już jedynie 50% wyjdzie cało z kolizji przy prędkości 45 km/h lub większej. Oznacza to, że producenci odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa jazdy.
źródło: TRW
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: TRW: nowy materiał cierny w hamulcach