Od początku września trwa, czwarte, niezależne badanie satysfakcji dealerów samochodów ze współpracy z importerami. W tym roku badanie realizowane jest przez szeroką koalicję organizacji i firm. Odbywa się pod patronatem Związku Dealerów Samochodów (ZDS) i Polskiej Izby Motoryzacji (PIM) oraz pod nadzorem merytorycznym, jednej z największych firm doradczych na świecie, Ernst&Young. Realizatorem badania jest DCG Dealer Consulting, jedyna w Polsce firma doradcza wyspecjalizowana i skupiona na rynku dystrybucji samochodów i usług serwisowych.
Sukces finansowy stacji dealerskiej, obok wahań popytu rynkowego w głównej mierze zależy od dobrej współpracy z importerem, przypomina ZDS. To jego działania decydują o jakości i dostępności sprzedawanych aut, skuteczności ogólnopolskich kampanii reklamowych czy atrakcyjności ofert rabatowych. To on decyduje o wysokości marż dealerskich czy o ponoszeniu przez stacje dodatkowych kosztów inwestycyjnych. A przez to o rentowności dealerskiego biznesu. Dlatego co roku we wszystkich krajach o ukształtowanym rynku dealerskim realizowane są niezależne badania satysfakcji dealerów samochodowych ze współpracy z importerami. Ocena "satysfakcji dealerskiej" jest oparta na trzech płaszczyznach, na których dealerzy wartościują swoich importerów. Pierwsza to ocena sprzedawanego produktu. Drugą stanowi polityka producenta/importera, jako przedstawiciela międzynarodowego koncernu (atrakcyjność umowy dealerskiej, konkurencyjność strategii rynkowych oraz podejście do prowadzenia biznesu). Trzecią płaszczyzną jest ocena importera jako firmy, która wpisana w polskie realia zatrudnia konkretnych ludzi i posiada własną kulturę organizacyjną.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Trwa badanie dealerskiej satysfakcji