Związek Dealerów Samochodów (ZDS) postawił sobie za cel opracowanie i propagowanie rozwiązań poprawiających struktury organizacyjne i rentowność polskich stacji dealerskich w projekcie nazwanym "Kodeksem Dobrych Praktyk Rynku Dealerskiego”.
W ub. roku Rada Dealerów przyjęła dwa dokumenty wchodzące w skład Kodeksu: jeden dotyczący systemu rozliczeń wzajemnych pomiędzy importerem a dealerem w zakresie napraw gwarancyjnych i drugi poświęcony prawidłowemu systemowi obliczania potencjału sprzedażowego dealera. Teraz przyszedł czas na dwa kolejne. Pierwszy ma dotyczyć reguł i zasad oraz działań kontrolnych dotyczących oceny dealerów poprzez importerów (m.in. "tajemniczy klient"). Potrzeba opracowania takiego dokumentu wynika z faktu, że coraz częściej pojawiają się ze strony dealerów zarzuty o nierzetelność tych badań i brak jakichkolwiek procedur odwoławczych i kontrolnych z ich strony. Rzecz jest o tyle istotna, iż niskie oceny mogą pozbawić dealera niebagatelnych pieniędzy z bonusów a w kilku nowych projektach umów dealerskich mogą być także powodem ich wypowiedzenia.
ZDS chce przygotować opracowanie, dokument na ten temat, korzystając z uwag swoich członków - rzecz idzie o ustalenia standardów oceny dealerów przez importerów w poszczególnych sieciach.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.