PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Trzeba odświeżyć salony samochodowe

Autor: Dziennik
31-01-2008 11:09
Trzeba odświeżyć salony samochodowe

Koncerny motoryzacyjne inwestują w salony samochodowe. W ub.r. przyznały ponad 100 nowych koncesji na ich prowadzenie. Co prawda w tym samym czasie blisko 100 punktów utraciło autoryzacje, jednak eksperci z tego powodu nie podnoszą alarmu.

Widać wyraźnie, że nadchodzi kres salonów, które nie inwestują w rozwój, dla spełnienia satysfakcji klientów.
Dziennik pisze, że po wieloletnim kryzysie na polskim moto-rynku producenci chcą zdyskontować ostatnie skoki sprzedaży. Świetna kondycja gospodarki sprawiła, że Polacy chętniej kupują nowe auta. Wg danych zebranych przez instytutu Samar w ostatnich 12 miesiącach sprzedano w kraju blisko 294 tys. nowych aut - o jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. Analitycy przewidują, że duże wzrosty sprzedaży będą się utrzymywać przez 5 lat.

Samar i PricewaterhouseCoopers w raporcie "Badanie rynku dealerów samochodowych w Polsce" ujawniły, że optymizm analityków podziela 54% dealerów. Ci ostatni prowadzą więc działania aby jeszcze bardziej przyciągnąć klientów. Otwierają nawet salony na peryferiach miast, pisze Dziennik. Kryje się za tym nie tylko chęć dotarcia do zamożniejszych klientów. Obecnie większość punktów sprzedaży znajduje sie w miastach, gdzie w ostatnich latach gigantycznie podrożały grunty. Wielu dealerów nie oprze się pewnie pokusie sprzedaży ziemi, na której mają salony, aby za uzyskane pieniądze wybudować nowoczesne obiekty - uważa David Green z PwC.

Analitycy przytaczani przez Dziennik zwracają uwagę, że ruch, jaki panuje na rynku, sprawia, że trudno stwierdzić, jaki producent ma najliczniejszą sieć sprzedaży w Polsce. Bez filii najwięcej punktów ma Skoda, a za nią plasują się Fiat (najliczniejszy jeśli uwzględnić filie), Opel, Toyota, Citroen, Kia i Peugeot.

Statystyka dotycząca rentowności sprzedaży jest inna. IBRM Samar: - Najefektywniejsi są przedstawiciele Toyoty (średnia sprzedaż po 546 aut), którzy wyprzedzają dealerów Forda (386 aut). Dla porównania średni wynik sprzedaży w przeliczeniu na jeden punkt dla całego rynku wyniósł w 2007r., 171 szt.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 086 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 455 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.