Nie przewiduje się bezpośredniego i sektorowego wsparcia, w tym dopłat do kupna nowego auta w zamian za zdanie starego. Jedyną odpowiedzią Ministerstwa Gospodarki na dezyderat sejmowych komisji gospodarki i infrastruktury o przedstawienie programu działań na rzecz ratowania i rozwoju sektora motoryzacyjnego, była propozycja zastąpienia podatku akcyzowego na samochody podatkiem ekologicznym. Proponowana "paleta" pomocy okazała się krótka i chybiona, pisze Związek Pracodawców Motoryzacji.
ZPM przypomina, że od wielu tygodni w wielu krajach europejskich sprawdza sie system premii ekologicznych. Premie zachęcają kierowców do zakupu nowego auta przy przekazaniu na złom starego. Przykładem może być Austria, gdzie bonus wynosi łącznie 1 500 euro (połowa z kasy państwowej, a reszta od importerów i sprzedawców). Zainteresowanie austriackim systemem okazało się tak duże, że szybko wyczerpała się połowa środków przeznaczonych na ten cel (w sumie 45 mln euro). Austria to tylko przykład - podobne bonusy wprowadziła już większość krajów Unii Europejskiej. Polska to jedno z ostatnich państw wspólnoty, które nie wspiera wymiany starych aut na nowe.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: U nas ciągle bez wsparcia dla motoprzemysłu