Nissan zakończył rok 2007 z wynikiem sprzedaży 10615 sztuk i udziałem w rynku na poziomie 3,06%. Oznacza to wzrost o ponad 1800 samochodów w stosunku do poprzedniego roku. Szefowie firmy podkreślają niemal podwojenie sprzedaży samochodów dostawczych i ciężarowych.
Popularność zyskał wprowadzony na początku roku Qashqai. Sprzedał się w ilości 1855 sztuk, mimo, iż jego sprzedaż rozpoczęła się dopiero w marcu. Kolejne miejsca zajmują: Note (1645 szt.) oraz najmniejsza z gamy Micra (1308).
Spośród samochodów 4x4, poza Navarą, w ub.roku sprzedaż na wysokim poziomie zanotował popularny SUV - X-Trail, którego nowa generacja trafiła do salonów w sierpniu i którego sprzedano w ilości 832 sztuk. W Polsce sprzedano też 175 Pathfinderów.
Segment samochodów dostawczych i ciężarowych Nissana, w którym firma zadebiutowała w 2006 r. rozwija się prężnie. W ub.roku odnotowano niemalże dwukrotny wzrost sprzedaży (o 90,82%) i zwiększenie udziału w rynku do 5,67%. Sprzedaż w segmencie LCV wyniosła 3036 szt.
Od stycznia '06 sprzedażą samochodów, części zamiennych i akcesoriów Nissana w Polsce zajmuje się Nissan Sales Central & Eastern Europe (NSCEE) z siedzibą w Budapeszcie. Firma zajmuje się koordynacją sprzedaży produktów Nissana na czterech rynkach: węgierskim, czeskim, słowackim i polskim. W firmie pracuje 35 Polaków: 12 w centrali w Budapeszcie i 22 w warszawskim przedstawicielstwie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Udany rok Nissana nad Wisłą