Lipcowa sprzedaż marki Ford na rynku europejskim wyniosła łącznie 125 200 nowych pojazdów, co daje wzrost o 5%. W Polsce producent zajął w rankingu sprzedaży wysokie, II miejsce.
Również w ujęciu narastającym od początku bieżącego roku rezultaty sprzedaży Forda wyglądają nieźle. Z wynikiem 871 400 rejestracji, zanotowano wprawdzie spadek wolumenu o 7,3%, jednak cała branża była w omawianym okresie na minusie o 12,2%. Ford zapewnił sobie udział rynkowy na poziomie 9,1%, co jest również rekordem od roku 1999.
Głównym motorem napędowym sprzedaży Forda są modele Fiesta i Ka, które dodatkowo zyskują dzięki programowi dopłat do nowych aut w takich krajach jak Niemcy, Francja oraz Włochy.
Na zakup Fiesty zdecydowało się w lipcu prawie 40 tys. nabywców, natomiast narastająco od początku bieżącego roku jest to liczba 277 700 szt. Wytwarzany w Tychach Ka miał lipcową sprzedaż rzędu 10 500 szt., a w okresie I-VII to 62 300 szt.
Na polskim rynku Ford był w lipcu drugą najchętniej kupowaną marką samochodów osobowych. Do klientów trafiło 2 506 pojazdów. Dzięki temu Ford Polska uzyskał ponad 10% udział w lipcowej sprzedaży nowych aut.
Łączna sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych marki Ford wyniosła w lipcu 2 744 sztuk, co pozwoliło Fordowi zająć trzecie miejsce wśród najchętniej kupowanych pojazdów w Polsce. Udział marki w lipcowej sprzedaży wyniósł 8,23%.
Od początku roku do klientów w Polsce trafiło blisko 18 000 samochodów marki Ford, to o niemal 3% więcej niż w porównywalnym okresie ub.roku. W tym czasie udział marki w rynku sprzedaży aut nowych wzrósł do 8,23% (w porównaniu do 7,76% w okresie I-VII '08).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Udział rynkowy Forda najlepszy od dekady