Kryzys motoryzacji uchronił koncerny przed przymusem sprzedaży "zielonych aut" już za 4 lata. Przedstawiciele rządów państw UE kończą uzgadniać przepisy, które zmuszą koncerny samochodowe do produkcji aut o niskiej emisję CO2, gazu odpowiedzialnego za groźne zmiany klimatyczne na świecie. Aby zdyscyplinować koncerny do konstrukcji czystszych pojazdów, UE chce karać koncerny za sprzedaż pojazdów emitujących więcej CO2 niż przewidują normy.
Przedstawiciele rządów UE nie dogadali się jeszcze w sprawie kar za łamanie norm, choć wcześniej wydawało się, że główni producenci aut w Europie już uzgodnili tę kwestię. Niemcy, Francja i Wlk. Brytania akceptowały włoską propozycję, by kara wynosiła 5 euro za każdy 1 g CO2 ponad normę. Do negocjacji kar za przekroczenie emisji CO2 rządy państw UE mają wrócić po konsultacjach w europarlamencie. Bez jego zgody nowe przepisy nie wejdą w życie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Unia łagodniejsza ws. emisji CO2 w autach