"Rzeczpospolita": wzrosną ceny samochodów i ich serwisowania - alarmują dilerzy. Powodem będzie wygaśnięcie 31 maja br. rozporządzenia 1400/2002, znanego jako GVO lub BER, wyłączającego dystrybucję samochodów i ich obsługę spod ogólnych zasad handlu.
Przewodniczący Związku Dealerów Samochodów (ZDS) Adam Pietkiewicz uważa, że wielomarkowe salony są wygodne dla klientów. Świadczą o tym wyniki wielomarkowych dilerów, których jest ośmiu w pierwszej dziesiątce największych polskich firm sprzedaży samochodów, gdy w całym rynku ich odsetek wynosi 6 procent.
- Według nowych zasad, koncerny samochodowe mogłyby zakazywać prowadzenia salonów wielomarkowych przez pierwsze pięć lat współpracy, gdy w miastach do stu tysięcy mieszkańców może utrzymać się tylko wielomarkowy diler - powiedział "Rz" dyrektor biura ZDS Marek Konieczny.
Pietkiewicz dodaje, że wraz z wygaśnięciem rozporządzenia 1400/2002, prawo przestanie chronić inwestycje dilerów. – Jeden salon z serwisem kosztuje kilkanaście milionów złotych, a czas zwrotu kapitału wynosi 10 lat. Nowe rozporządzenie da koncernom samochodowym wolną rękę w kształtowaniu zasad współpracy z dilerami – obawia się Pietkiewicz.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Unia podnosi ceny aut