XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Volkswagen musi zwiększyć efektywność, by sprostać nowym karom

Volkswagen musi zwiększyć efektywność, by sprostać nowym karom
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Marka Volkswagen potrzebuje większych zysków i musi znacząco poprawić efektywność, aby móc sfinansować swą przyszłość - oznajmił prezes niemieckiego koncernu Herbert Diess na łamach korporacyjnego czasopisma.

"Minimalną potrzebą jest powrót do sprzedaży na poziomie 4 proc., 5-6 proc. pozwoli na kilka inwestycji, a 7-8 uodporni koncern na kryzysy" - tłumaczył Diess.

Jak podkreśla w środę agencja Bloomberga w najbliższych miesiącach Volkswagen zmierzy się z co najmniej sześcioma postępowaniami sądowymi dotyczącymi afery dieslowej, które mogą narazić firmę na poważne koszty.

Jak ocenia agencja dużym zagrożeniem dla koncernu są działania prokuratorów, którzy badają czy Diess, przewodniczący rady nadzorczej Hans Dieter Poetsch i były szef koncernu Martin Winterkorn manipulowali rynkami kapitałowymi opóźniając ujawnienie informacji o amerykańskim śledztwie dotyczącymi manipulacji wynikami spalin.

Natomiast w niemieckim wyższym sądzie rejonowym w Braunschweig rozpoczęła się 10 września rozprawa dotycząca roszczeń inwestorów firmy, którzy domagają się 9,2 mld euro odszkodowania za straty poniesione w związku z aferą dieslową.

Udziałowcy utrzymują, że Volkswagen zbyt późno powiadomił ich o skandalu emisyjnym, który ujrzał światło dzienne we wrześniu 2015 roku w wyniku dochodzenia Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA). Ujawniono wówczas, że koncern oszukiwał przy pomiarze emisji spalin w silnikach dieslowskich montowanych w swoich samochodach. Po upublicznieniu tej informacji akcje VW utraciły do 37 proc. wartości. Inwestorzy instytucjonalni twierdzą, że gdyby wiedzieli o nielegalnych działaniach koncernu, nie dokonaliby zakupu akcji lub wyzbyliby się ich wcześniej. W tej sprawie zgłoszono 1,67 tys. roszczeń.

Firma z Wolfsburga przyznała się wcześniej do zastosowania tzw. oprogramowania udaremniającego w 11 mln pojazdów na całym świecie, jednak konsekwentnie wypiera się naruszenia wymogów regulacyjnych dotyczących ujawniania informacji. Jak wskazuje agencja Reutera, dotychczasowe kary sądowe i innego rodzaju koszty ponoszone przez VW w związku z Dieselgate sięgają 27,4 mld euro.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Volkswagen musi zwiększyć efektywność, by sprostać nowym karom

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!