Zostaliśmy trzecim koncernem samochodowym świata, po raz pierwszy w historii wyprzedzając Forda - ogłosił w triumfalnym komunikacie Volkswagen.
Część analityków sądzi, że VW wyolbrzymia swój sukces. Niektóre koncerny motoryzacyjne nakłaniają swoich dilerów do kupna aut, które potem stoją na placach. Poprawia to jednak statystyki hurtowego handlu autami. Detaliczna sprzedaż aut VW w pierwszym półroczu wzrosła o 5,8% w stosunku do zeszłego roku, a hurtowa - o 7,2%. Ta różnica sugeruje, że do ogłoszonego przez VW sukcesu znacznie przyłożyli się dilerzy. Trudniej ustalić, w jakiej mierze Ford był wspierany przez swoich dilerów, bo amerykański koncern nie publikuje danych o detalicznej sprzedaży.
Największym koncernem motoryzacyjnym świata w pierwszym półroczu była Toyota, która sprzedała 4,82 mln aut - prawie 300 tys. sztuk więcej niż General Motors.