Volkswagen ogłosił ambitne plany elektryfikacji samochodów

Volkswagen ogłosił ambitne plany elektryfikacji samochodów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Volkswagen oświadczył, że do końca 2022 roku samochody elektryczne będą produkowane w 16 fabrykach koncernu na całym świecie. Do 2025 roku marki VW mają dostarczać 3 mln pojazdów elektrycznych rocznie.

Jak podaje serwis Automotive News Europe, prezes VW Matthias Mueller zapowiedział na dorocznej konferencji prasowej koncernu, że od 2019 roku Volkswagen będzie wprowadzać nowy model z napędem elektrycznym "praktycznie co miesiąc". Do 2025 roku wszystkie marki grupy mają wprowadzić do sprzedaży łącznie 80 nowych pojazdów elektrycznych. W ciągu kolejnych pięciu lat wszystkie 300 modeli w ofercie marek należących do grup ma być dostępnych w wariancie z napędem bezspalinowym.

Czytaj także: Ogniwa paliwowe - melodia coraz dalszej przyszłości?

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w 2020 roku na rynek trafi nowa marka VW dedykowana pojazdom z napędem elektrycznym: I.D. wraz z pierwszym samochodem - hatchbackiem Neo. Jeszcze w 2018 roku wchodząca w skład grupy spółka Audi rozpocznie sprzedaż własnego elektrycznego SUV-a E-Tron. Koncern z Wolfsburga wybrał już partnerów, którzy za około 20 mld euro zapewnią mu ogniwa akumulatorowe i inne rozwiązania niezbędne projektom związanym z samochodami elektrycznymi na dwóch największych rynkach - chińskim i europejskim. Firma prowadzi również negocjacje w sprawie podobnej umowy w Stanach Zjednoczonych.

Aby sfinansować inwestycje i zwiększoną produkcję pojazdów elektrycznych, VW planuje oszczędności w innych obszarach. Koncern zapowiedział 13 marca ograniczenie nakładów na rozwój do 6 proc. przychodów ze sprzedaży. W 2017 roku VW wydał na rozwój 13,1 mld euro, co odpowiada 6,7 proc. sprzedaży. Firma utrzymuje plan dalszego zwiększenia przychodu i sprzedaży pojazdów oraz zwrotu z tego tytułu z 6,5 proc. do 7,5 proc.

Czytaj również: Motoryzacyjni giganci nadal wierzą i inwestują w diesle

Zwrot ku pojazdom elektrycznym jest jedną z konsekwencji skandalu emisyjnego, do którego doszło we wrześniu 2015 roku po ujawnieniu wieloletnich nielegalnych praktyk Volkswagena. Dochodzenie Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) wymusiła wówczas na koncernie przyznanie się do zainstalowania w 11 mln pojazdów z silnikami Diesla tzw. urządzeń udaremniających, które wykrywały, czy samochód podlega testom, i zaniżały wyniki emisji szkodliwych tlenków azotu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!