W pierwszych trzech kwartałach roku Volkswagen Samochody Użytkowe przekazał odbiorcom na całym świecie 409 300 miejskich samochodów dostawczych, transporterów i pickupów. To wzrost o 4,9% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Sprzedaż użytkowych aut Volkswagena w Polsce w tym okresie wzrosła o 4,26% i wyniosła 4 042 szt.
W Europie Zachodniej marka wydała w okresie I-IX 2012 o 1,2% więcej pojazdów (214 600). W Europie Wschodniej sprzedaż wzrosła w tym czasie o 24,3% do 30 900 aut.
Niemcy ze wzrostem w pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 r. o 2,7% do 93 700 aut były największym europejskim rynkiem dla użytkowych VW.
W Polsce w tym czasie sprzedano 4 042 dostawcze volkswageny i jest to o 4,26% więcej niż rok wcześniej. Największa popularnością cieszy się Caddy, na którego zdecydowało się 1 758 klientów. Na II miejscu plasuje się seria T5 z (1 025, udział w runku na poziomie 23,05%).
Największy z modeli marki Volkswagen Samochody Użytkowe - Crafter zanotował sprzedaż 653 szt. Wydano też 250 amaroków, niemniej auto to zanotowało największy wzrost sprzedaży w segmencie o 34,54%, wynikający z lepszej dostępności tego modelu na rynku, dzięki rozpoczęciu produkcji w Hanowerze.
W Ameryce Południowej marka przekazała 108 100 samochodów (+3%). W Afryce sprzedaż zwiększyła się o 17,3% do 14 300 pojazdów, w regionie Azji i Pacyfiku marka ze sprzedażą 13 300 aut odnotowała wzrost o 59,8%.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Volkswagen Samochody Użytkowe jeszcze na plusie