Niemal podwojenie sprzedaży i ponad 50 mln zł na inwestycje. To wszystkoVolvo planuje osiągnąć, by utrzymać udziały w bardzo konkurencyjnym rynku.
- Do 2013 r. chcemy, by nasza sprzedaż w Polsce wzrosła do niemal 6 tysięcy sztuk rocznie. Cel jest realny. W Polsce klasa premium stanowi jedynie blisko 7 procent rynku, podczas gdy w Europie Zachodniej jest prawie dwukrotnie większa. Wzrost gospodarczy daje podstawy, by sądzić, że mamy możliwość dogonienia Europy - podkreśla w dzienniku Paweł Kacprzyk, prezes Volvo Auto Polska.
Konieczna jest rozbudowa sieci sprzedaży. - Powstanie co najmniej pięć nowych salonów, co będzie od naszych partnerów wymagać inwestycji około 40 mln zł. Będą też musieli zainwestować co najmniej 11 mln zł w modernizację dotychczasowych obiektów - wyjaśnia szef polskiego oddziału Volvo.
Te działania mają zapewnić utrzymanie pozycji na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. - Chcemy za pięć lat utrzymać 25 proc. rynku aut klasy premium i 1,3 proc. w całym rynku - podkreśla w "PB" Paweł Kacprzyk.
Numerem jeden w krajowej sprzedaży Volvo jest w tym roku model S40. Do końca października sprzedano 742 sztuki, o 16 proc. więcej niż przed rokiem. Po piętach depcze mu model S60 (702 sprzedane sztuki, przy 2-procentowym spadku). Podobnie jak konkurenci (Audi, BMW czy Mercedes), także i Volvo musi wprowadzać nowości. W tym roku do gry weszły modele V70 i XC 70. Na przyszły rok firma zaplanowała premierę modelu XC60, czyli mniejszego SUV w rodzinie (kombi o wyglądzie terenówki) - wymienia dziennik.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Volvo chce podwoić sprzedaż aut w Polsce