Volvo chce podwoić sprzedaż aut w Polsce

Volvo chce podwoić sprzedaż aut w Polsce
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Niemal podwojenie sprzedaży i ponad 50 mln zł na inwestycje. To wszystkoVolvo planuje osiągnąć, by utrzymać udziały w bardzo konkurencyjnym rynku.

Szwedzkie Volvo to w większości samochody klasy premium. Przednie są także ceny. Za najtańsze auto trzeba zapłacić około 74 tys. zł, cena najdroższych przekracza nawet 300 tys. Nie jest to więc samochód dla każdego, co wyraźnie widać po umiarkowanym poziomie sprzedaży w Polsce. Do końca października Szwedzi sprzedali u nas 2979 aut, o blisko 34 proc. więcej niż przed rokiem. Do końca grudnia ma to być 3,6 tys. sztuk. Ambicje są jednak znacznie większe - czytamy w "Pulsie Biznesu".

- Do 2013 r. chcemy, by nasza sprzedaż w Polsce wzrosła do niemal 6 tysięcy sztuk rocznie. Cel jest realny. W Polsce klasa premium stanowi jedynie blisko 7 procent rynku, podczas gdy w Europie Zachodniej jest prawie dwukrotnie większa. Wzrost gospodarczy daje podstawy, by sądzić, że mamy możliwość dogonienia Europy - podkreśla w dzienniku Paweł Kacprzyk, prezes Volvo Auto Polska.

Konieczna jest rozbudowa sieci sprzedaży. - Powstanie co najmniej pięć nowych salonów, co będzie od naszych partnerów wymagać inwestycji około 40 mln zł. Będą też musieli zainwestować co najmniej 11 mln zł w modernizację dotychczasowych obiektów - wyjaśnia szef polskiego oddziału Volvo.

Te działania mają zapewnić utrzymanie pozycji na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. - Chcemy za pięć lat utrzymać 25 proc. rynku aut klasy premium i 1,3 proc. w całym rynku - podkreśla w "PB" Paweł Kacprzyk.

Numerem jeden w krajowej sprzedaży Volvo jest w tym roku model S40. Do końca października sprzedano 742 sztuki, o 16 proc. więcej niż przed rokiem. Po piętach depcze mu model S60 (702 sprzedane sztuki, przy 2-procentowym spadku). Podobnie jak konkurenci (Audi, BMW czy Mercedes), także i Volvo musi wprowadzać nowości. W tym roku do gry weszły modele V70 i XC 70. Na przyszły rok firma zaplanowała premierę modelu XC60, czyli mniejszego SUV w rodzinie (kombi o wyglądzie terenówki) - wymienia dziennik.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Volvo chce podwoić sprzedaż aut w Polsce

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!