PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Volvo chce podwoić sprzedaż aut w Polsce

Autor: Puls Biznesu
05-12-2007 10:28

Niemal podwojenie sprzedaży i ponad 50 mln zł na inwestycje. To wszystkoVolvo planuje osiągnąć, by utrzymać udziały w bardzo konkurencyjnym rynku.

Szwedzkie Volvo to w większości samochody klasy premium. Przednie są także ceny. Za najtańsze auto trzeba zapłacić około 74 tys. zł, cena najdroższych przekracza nawet 300 tys. Nie jest to więc samochód dla każdego, co wyraźnie widać po umiarkowanym poziomie sprzedaży w Polsce. Do końca października Szwedzi sprzedali u nas 2979 aut, o blisko 34 proc. więcej niż przed rokiem. Do końca grudnia ma to być 3,6 tys. sztuk. Ambicje są jednak znacznie większe - czytamy w "Pulsie Biznesu".
- Do 2013 r. chcemy, by nasza sprzedaż w Polsce wzrosła do niemal 6 tysięcy sztuk rocznie. Cel jest realny. W Polsce klasa premium stanowi jedynie blisko 7 procent rynku, podczas gdy w Europie Zachodniej jest prawie dwukrotnie większa. Wzrost gospodarczy daje podstawy, by sądzić, że mamy możliwość dogonienia Europy - podkreśla w dzienniku Paweł Kacprzyk, prezes Volvo Auto Polska.

Konieczna jest rozbudowa sieci sprzedaży. - Powstanie co najmniej pięć nowych salonów, co będzie od naszych partnerów wymagać inwestycji około 40 mln zł. Będą też musieli zainwestować co najmniej 11 mln zł w modernizację dotychczasowych obiektów - wyjaśnia szef polskiego oddziału Volvo.

Te działania mają zapewnić utrzymanie pozycji na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. - Chcemy za pięć lat utrzymać 25 proc. rynku aut klasy premium i 1,3 proc. w całym rynku - podkreśla w "PB" Paweł Kacprzyk.

Numerem jeden w krajowej sprzedaży Volvo jest w tym roku model S40. Do końca października sprzedano 742 sztuki, o 16 proc. więcej niż przed rokiem. Po piętach depcze mu model S60 (702 sprzedane sztuki, przy 2-procentowym spadku). Podobnie jak konkurenci (Audi, BMW czy Mercedes), także i Volvo musi wprowadzać nowości. W tym roku do gry weszły modele V70 i XC 70. Na przyszły rok firma zaplanowała premierę modelu XC60, czyli mniejszego SUV w rodzinie (kombi o wyglądzie terenówki) - wymienia dziennik.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 672 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

585 497 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 060 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.