XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Volvo: Elektryfikacja znacząco przyspieszyła, ale wciąż wymaga czasu

Volvo: Elektryfikacja znacząco przyspieszyła, ale wciąż wymaga czasu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W 2019 roku  do oferty Volvo "lawinowo" będą dołączać pojazdy z napędem hybrydowym typu mild-hybrid. Choć elektryfikacja znacząco przyspieszyła, jest to proces, który wymaga czasu - stwierdził przedstawiciel Volvo Car Poland Stanisław Dojs.

  • Volvo nie wyznaczyło sobie horyzontu całkowitej rezygnacji z silników spalinowych. Jest na to jeszcze za wcześnie- stwierdził Stanisław Dojs, menedżer ds. PR w Volvo Car Poland
  • Jednocześnie bardzo konkretnie, bo na 2025 r. wyznaczyliśmy moment, w którym około 50 proc. sprzedawanych przez koncern samochodów będzie pojazdami elektrycznymi - zaznaczył Dojs
  • W 2019 r. prognozujemy, że niezależnie od zachowań rynku motoryzacyjnego koncern sprzeda na świecie więcej niż ubiegłoroczne 640 tys. samochodów, a w Polsce więcej niż 10,4 tys. - powiedział Dojs.

- Zmiana układów napędowych to proces, który nie wydarzy się z dnia na dzień. W tym roku dołączą do oferty samochody, które będą wyposażone w silniki Diesla z układem hybrydowym typu mild-hybrid. Jest to układ pracujący w oparciu o niewielkie akumulatory 48-woltowe, gdzie silnik elektryczny pełni rolę wspomagającą i nie daje możliwości jeżdżenia wyłącznie na prąd, tak jak w niektórych hybrydach np. typu plug-in - zapowiedział menedżer ds. PR w Volvo Car Poland.

W 2018 roku Volvo V60 Cross Country jako ostatni model zadebiutował wyłącznie z gamą silników spalinowych, producent zapewnia jednak, że również ten samochód "po kilkunastu miesiącach otrzyma wspomniane układy wspomagające".

Czytaj także: PKN Orlen szykuje się na elektromobilność

- Volvo nie wyznaczyło sobie horyzontu całkowitej rezygnacji z silników spalinowych. Jest na to jeszcze za wcześnie. Jednocześnie bardzo konkretnie, bo na 2025 r. wyznaczyliśmy moment, w którym około 50 proc. sprzedawanych przez koncern samochodów będzie pojazdami elektrycznymi - zaznaczył Dojs.

W 2019 roku  elektryfikacją objęte zostaną modele XC90 i XC60, których silniki Diesla otrzymają elektryczny system wspomagający. Następnie zmiany obejmą ofertę silników benzynowych. W niedługim czasie wszystkie modele w ofercie Volvo mają być wyposażone w pełni elektryczny napęd lub jakiś układ wspomagania elektrycznego. Oznacza to, że każdy model będzie występować również w wersji z napędem hybrydowym, mild-hybrid lub w pełni elektrycznym - zauważył przedstawiciel szwedzkiej marki.

Czytaj także: PSPA: realny cel to 300 tys. aut elektrycznych w Polsce w 2025 r.



- Dzisiaj jest jeszcze za wcześnie, żeby zrezygnować z silników spalinowych. Ograniczenie dotyczy przede wszystkim wciąż zbyt dużych kosztów budowy samochodów elektrycznych, aby móc ten proces przyspieszyć i dokonać go gwałtownie. W 2018 roku  w Polsce Volvo sprzedało 168 egzemplarzy hybryd typu plug-in. Najdroższych i najbardziej zaawansowanych. Wprowadzenie w najbliższych miesiącach do oferty tańszych mild-hybrid dla bardzo popularnych XC60 czy XC90 sprawi, że w 2019 r. sprzedaż hybryd ogółem zwiększy się z trzycyfrowej do czterocyfrowej" - zapowiedział Dojs.

Zgodnie z opinią analityków największe wzrosty europejska branża motoryzacyjna ma już za sobą. Volvo liczy jednak, że oferta "świeżych i nowych modeli, które dopiero wprowadzono na rynek" zapewni firmie duży potencjał do dalszych wzrostów.

- W ciągu sześciu lat odnotowaliśmy w Polsce ponad dwukrotny wzrost sprzedaży samochodów Volvo, z 4 tys. w 2012 r. do ponad 10 tys. w 2018 r. W 2019 r. prognozujemy, że niezależnie od zachowań rynku motoryzacyjnego koncern sprzeda na świecie więcej niż ubiegłoroczne 640 tys. samochodów, a w Polsce więcej niż 10,4 tys. - powiedział Dojs.

Rosnącej sprzedaży pojazdów marki w Polsce ma sprzyjać poszerzający się względem rynku masowego segment samochodów premium, a także świeża gama modeli. - Na przykład produkcja kompaktowego SUV-a XC40, który w 2018 roku  był sprzedawany tylko przez 8 miesięcy, dopiero się rozkręca - podkreślił przedstawiciel Volvo Car Poland. 



×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Volvo: Elektryfikacja znacząco przyspieszyła, ale wciąż wymaga czasu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!