Opracowane przez Volvo Trucks niezależne zawieszenie przednie jest dostępne także w połączeniu z Aktywnym Układem Kierowniczym Volvo. Parametry nowego elementu wyposażenia są szczególnie odczuwalne w transporcie długodystansowym, gdzie różnice pod względem stabilności pojazdu, precyzji i łatwości kierowania są szczególnie wyraźne, ze względu na, typowe dla tego segmentu, długie okresy jazdy. Układ ma zmniejszać też wysiłek kierowcy podczas jazdy z małą prędkością.
Dzięki niezależnemu zawieszeniu przedniemu, koła nie oddziałują na siebie. W rezultacie, wzrasta płynność i stabilność jazdy. Zębatkowa przekładnia kierownicza zaś, ma zapewniać bardziej bezpośrednie i precyzyjne kierowanie.
Aktywny Układ Kierowniczy Volvo tłumi wstrząsy pochodzące od nierówności w nawierzchni drogi, dzięki czemu stają się one mniej odczuwalne na kole kierownicy.
Zestaw obydwu tych systemów występuje już jako opcja w Volvo FH i Volvo FH16.
Niezależne zawieszenie przednie to:
- podwójne wahacze trójkątne zapewniające pionowe, niezależne ruchy każdego koła.
- belki poprzeczne stabilizują zespól zawieszenia, miechy pneumatyczne amortyzują i kontrolują pionowe skoki zawieszenia.
źródło: Volvo
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Volvo Trucks nowe połączenie układu kierowniczego i zawieszenia