2008 rok pomimo coraz trudniejszej sytuacji branży motoryzacyjnej, należy do bardzo udanych dla Volvo w Polsce. Przekroczone zostały plany sprzedażowe. Z końcem grudnia Volvo Auto Polska osiągnęło prawie 12% wzrostu sprzedaży względem udanego 2007 r. W sumie w Polsce firma sprzedała 3 987 sztuk Volvo. Udział firmy w całym rynku zwiększył się i wynosi obecnie 1,22%.
2008 r. był trudnym dla branży motoryzacyjnej i samej marki Volvo. Niestabilna pozycja polskiej waluty względem euro i kryzys finansowy docierający powoli do Polski wywierał wpływ na funkcjonowanie marek, strategię cenową czy podejmowane działania sprzedażowe, marketingowe. Kilkakrotnie dostosowywane były ceny samochodów do zmieniających się warunków rynkowych. Przewodnim motywem wszystkich podejmowanych przez Volvo decyzji było utrzymanie konkurencyjności modeli i jednocześnie zaufania klientów.
Volvo poszerzyło ofertę o całkowicie nowy model - XC60 - przedstawiciela jednego z najdynamiczniej rozwijającego się segmentu rynku motoryzacyjnego - SUVów. Debiutujące w Genewie XC60 pojawiło się na polskich drogach w IV kwartale. Głośno o nim było jednak już dużo wcześniej głównie w kontekście stylistyki i bezpieczeństwa. Samochód zdobył uznanie klientów. Sprzedanych zostało ponad 144 szt. w ciągu 2 miesięcy. Jeszcze przed wprowadzeniem autoryzowani dealerzy marki zebrali kilkadziesiąt zamówień na najnowszy model.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Volvo w Polsce nadal przyspiesza