W ciągu 3 lat Volvo planuje dwukrotny wzrost sprzedaży na rynku amerykańskim. Aby tego dokonać odświeży swoją ofertę i zwiększy budżet marketingowy. Za ambitne plany będzie odpowiadać nowy szef amerykańskiego oddziału - Lex Kerssemakers. To ważny element ekspansji marki i jej globalnego wzrostu sprzedaży. Za kilka lat ma osiągnąć poziom 800 tys. aut.
Rynek amerykański ma być kluczem do rozwoju marki. W 2014 r. w USA sprzedała 58 tys. aut. Celem jest podniesienie sprzedaży w ciągu 3 lat do poziomu 100 tys. pojazdów.
Plan wzmocnienia amerykańskiej pozycji Volvo zakłada całkowite odświeżenie gamy modeli. Kluczowym autem dla tego rynku ma być nowy, duży SUV XC90. Jeszcze w tym roku dołączą do niego także V60 Cross Country i S60 Cross Country. Aby stymulować sprzedaż, Volvo zwiększy wydatki marketingowe. Amerykański oddział Volvo będzie też rozwijać sieć dealerską i podnosić jakość obsługi. Znacząco ma się także skrócić dostępność pojazdów w punktach sprzedaży. Amerykańscy klienci są przyzwyczajeni do kupowania samochodów z tzw. stocku, co wymaga odpowiedniej logistyki.
źródło: Volvo
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Volvo wzmacnia pozycję w Ameryce