PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W 2016 r. Chiny największym rynkiem aut luksusowych?

Autor: PAP
08-03-2013 16:16

W 2016 Chiny staną się największym na świecie rynkiem samochodów luksusowych, wyprzedzając USA; roczna sprzedaż wyniesie ponad 2,3 mln aut z tego segmentu - zakłada raport opublikowany przez ośrodek badawczy McKinsey & Co.

W ciągu ostatniej dekady chiński rynek samochodów luksusowych (w raporcie zwanych autami klasy premium) rósł w tempie 36 proc. rocznie - dużo szybciej niż cały rynek samochodowy, który w tym czasie notował wzrost 26 proc. w skali roku.
W 2012 r. sprzedaż samochodów klasy premium w Chinach osiągnęła 1,25 mln, co czyni ten rynek drugim pod względem wielkości, po USA. W badaniach McKinsey do klasy premium zaliczono 23 marki samochodowe, m.in. Mercedes Benz, BMW, Lexus, Acura, Aston Martin, Audi, Bentley itp.

Z raportu wynika, że chiński rynek samochodów luksusowych w najbliższych kilku latach będzie rósł w tempie 12 proc. rocznie, a cały rynek samochodów osobowych - 8 proc.

Co czwarty z 1200 ankietowanych w badaniu McKinsey nabywców samochodów klasy premium w Chinach stwierdził, że jest gotowy wydać jeszcze więcej niż dotychczas na zakup samochodu, ponieważ jest pewien swojej kariery i perspektyw biznesowych. Zdaniem współautorki raportu, Sha Sha, liczba optymistycznie nastawionych nabywców aut luksusowych gwałtownie wzrasta.

Badania pokazały, że 80 proc. chińskich właścicieli luksusowych samochodów definiuje ludzi "zamożnych" jako osoby, których gospodarstwa domowe uzyskują roczne dochody w wysokości minimum 200 tys. juanów (32,1 tys. dolarów).

Dochody wszystkich właścicieli samochodów klasy premium, badanych przez McKinsey, przekroczyły ten próg, a średnia ważona rocznych dochodów uzyskiwanych przez ich gospodarstwa domowe wyniosła 450 tys. juanów.

Do 2020 roku liczba chińskich gospodarstw domowych spełniających wskazany warunek "zamożności" wzrośnie do 23 mln, co stanowić będzie wówczas 7 proc. wszystkich chińskich gospodarstw.

Zheng Shengtao, prezes wytwórni opakowań Zhejiang Sunlead Group Ltd z Wenzhou, właściciel luksusowych samochodów powiedział ogólnokrajowemu dziennikowi Zhongguo Ribao, że posiadanie samochodu znanej marki jak np. Rolls-Royce jest symbolem bogactwa i świadczy o wiarygodności biznesmena. Jego zdaniem samochód jest tak samo ważny, jak ubranie.

Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu, producenci samochodów starają się wprowadzić na chiński rynek produkty spersonalizowane, często produkowane na zamówienie. Współautor raportu Paul Gao uważa, że rosnący chiński rynek robi się coraz bardziej wymagający i zdywersyfikowany - aby sprostać nowym wyzwaniom producenci samochodów powinni szukać partnerów w Chinach i przenosić do tego kraju produkcję celem ściślejszego powiązania zapotrzebowania klientów z ofertą i ceną.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 701 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

592 261 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 060 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.