W nowym roku wiele samochodów powinno być tańszych

W nowym roku wiele samochodów powinno być tańszych
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Niemal wszystkie koncerny samochodowe obecne w Polsce zapowiadają zwiększenie swojego udziału w rynku. Mogą to zrobić, albo obniżając ceny, albo bogaciej wyposażając auta

Zestawienie zrobiła Rzeczpospolita. W salonach samochodowych dilerzy zaczynają robić miejsce na nowe pojazdy. Podstawowe narzędzie to wyprzedaże - obniżka o 15 - 20 % to norma, bo i w ciągu roku można było taką zniżkę wynegocjować.

"Rz" cytuje Wojciecha Drzewieckiego z Samaru: - Nadchodzący rok będzie pierwszym, kiedy ceny będą obniżone oficjalnie.

Niemiecki producent luksusowych pojazdów Audi już poinformował o wprowadzeniu niższych cen. To samo, choć bez rozgłosu, zrobił prowadzący zachowawczą politykę cenową Volkswagen. Ponieważ obydwie marki należą do tego samego koncernu, można się spodziewać także obniżek cen Seatów i aut Skody. Tym bardziej że Skoda nie będzie miała ani jednego całkowicie nowego modelu. Od lutego jednak co trzy miesiące będzie wprowadzała na rynek zmienione wersje Fabii, Superba i Octavii.

Politykę cenową zmienia Opel. - Następca Vectry - model Insignia - będzie autem wyjątkowo dobrze wyposażonym, tak jak pojazdy o klasę wyższe - to zapowiedź rzecznika Opel Polska, Przemysława Byszewskiego, który nie ukrywa, że koncern zmierza w ten sposób powrócić do segmentu aut luksusowych. Nowa Zafira produkowana w Gliwicach i w Bochum z silnikiem 1,6 Ecotec kosztuje tyle samo co poprzednia, słabsza i mniej nowoczesna. Tańszy powinien być również Aveo od Chevroleta, a to dlatego, że po pierwsze kurs wymiany koreańskiego wona nie rośnie tak szybko jak złotego, po drugie zaś - unowocześniony model będzie wyjeżdżał z fabryki na Żeraniu, a więc nie będzie obciążony cłem.

Fiat w 2007 roku odnotował 14% wzrost sprzedaży pisze Rzeczpospolita. - W 2008 r. oczekujemy zwyżki o 21%, m.in. dzięki wprowadzeniu nowych modeli, takich jak Croma, 500, Lancia Musa oraz Alfa Junior - mówi Bogusław Cieślar, rzecznik Fiata Auto Poland. Prezes koncernu, Sergio Marchionne złości się, kiedy słyszy pytania o problemy związane z marną jakością pojazdów koncernu. Dla modelu Bravo powstał specjalny program gwarancyjny (3 lata albo milion km przebiegu) i zastąpił, wymyślony przez Marchionnego dla Polski, kredyt "baby boom", w którym spłaty rat przejmowała na siebie firma ubezpieczeniowa, gdy parze właścicieli urodziło się dziecko. Natomiast dla "500" został stworzony 5-letni program assistance, pokrywający wszystkie koszy naprawy auta, łącznie z kosztami dojazdu taksówką.

Na polskim rynku - pisze Rzeczpospolita - rusza też wojna na długość gwarancji. Nieoficjalnie wiadomo, że koreański Hyundai pójdzie w ślady swojej tańszej marki Kia i także zaproponuje gwarancję 7-letnią. W przyszłym roku tak czeski Hyundai i30, jak i jego bliźniak Kia ceed ze Słowacji powinny mieć niższe ceny od dotychczasowych, bo podobnie jak Aveo - czyli auta produkowane w Unii Europejskiej - na polskim rynku nie będą obciążone cłem. Wszyscy pozostali producenci z Azji oferują już gwarancje 3-letnie. W tej sytuacji skromnie przedstawiają się oferty niemieckich producentów, którzy oferują gwarancje 2-letnie.

Za tydzień na targach samochodowych w stolicy Indii Delhi zostanie pokazane auto reklamowane jako "najtańsze na świecie". Seryjną produkcję wdroży Tata Motors - cena samochodu to ok 2400 USD. Rzeczpospolita słusznie zauważa jednak, że naprawdę najtańszy jest Chevrolet Spark, produkowany przez joint venture General Motors w Chinach. Jego cena to 2 tys. USD.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W nowym roku wiele samochodów powinno być tańszych

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!