Sieć sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych 46 marek liczyła w Polsce na koniec 2007 roku 1 404 autoryzowanych dealerów, czyli o 12 więcej niż rok wcześniej.
Ogólna liczba podmiotów gospodarczych posiadających podpisane umowy obejmowała 1026 firm. 755 z nich prowadziło sprzedaż aut jednego producenta, natomiast pozostałe reprezentowały od dwóch (194 firmy) do sześciu marek (1 firma).
Najliczniejsza liczba autoryzowanych przedstawicieli prowadzi działalność na Mazowszu (227 punktów) i Śląsku (204). Najmniej - w woj. świętokrzyskim (23), opolskim (27) i lubuskim (36).
Największą sieć punktów sprzedaży ma Skoda (95), Fiat - 71, a Opel - 70. Dalsze pozycje zajmują: Toyota (59), Citroen, Kia i Peugeot (po 56), Renault i Volkswagen (po 54), Chevrolet (52) i Hyundai (51). Pozostałe marki reprezentuje od 1 (Maybach) do 49 (FSO i GAZ).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: W Polsce działa ponad 1400 samochodowych stacji dealerskich