Tradycyjne promocje odchodzą na plan drugi. Dziś warsztaty i sklepy motoryzacyjne oczekują od producentów i dystrybutorów części zamiennych przede wszystkim wsparcia marketingowego.
Zdecydowanie najmniejszym zainteresowaniem cieszą się elementy wpływające na wizualizację warsztatów czy sklepów, takie jak reklamy świetlne, flagi i banery czy plakaty i standy reklamowe.
Trochę to zaskakujące, że przedstawiciele niezależnych warsztatów nie myślą o wyglądzie własnej firmy. Alfred Franke, współwłaściciel MotoFocus.pl: - Ciągle obserwujemy również duże zainteresowanie wszelkiego rodzaju gadżetami, takimi jak zapalniczki, długopisy i inne materiały, promujące dany produkt czy firmę. Zaskakująco niskie jest natomiast zapotrzebowanie na wszelkiego rodzaju akcje promocyjne.
Tylko 11,9% badanych wskazuje ten rodzaj wsparcia za pożądany. Być może jest to efekt pewnego "zmęczenia" promocjami, których jest bardzo wiele, szczególnie u dystrybutorów części zamiennych. Ciągle dużym powodzeniem cieszą się wszelkiego rodzaju premie pieniężne i bonusy przydzielane najczęściej za dokonanie zakupów określonej wartości.
MotoFocus.pl jest firmą specjalizującą się w badaniu rynku części zamiennych do samochodów osobowych i ciężarowych. Specjaliści firmy od 1991 roku koncentrują się na rynku części zamiennych i ta głęboka specjalizacja sprawia, że posiada ona możliwości tworzenia unikalnych raportów dotyczących rynku motoryzacyjnego.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Warsztatom samochodowym zależy na wsparciu marketingowym