Nowa fabryka we Wrześni, możliwość odliczania pełnego VAT'u, przejęcie TRW Automotive, spadające ceny paliwa i zamknięcie fabryki Opla to wybrane wydarzenia, które zdaniem przedstawicieli Exact Systems, firmy kontrolującej części samochodowe, wpłynęły na obraz sektora motoryzacyjnego w minionym roku. A jak wygląda to w liczbach?
10 tysięcy nowych miejsc pracy - tyle może przynieść nowy zakład Volkswagena we Wrześni. Z zakładu rocznie ma wyjeżdżać ok. 70 tys. nowych modeli Crafter, co zgodnie z szacunkami Ministra Gospodarki, może przynieść ok. 2-3 tys. nowych miejsc pracy. Należy jednak pamiętać, że jedno miejsce pracy w zakładzie producenta to nawet cztery u poddostawców. - W przypadku wyboru zakładu we Wrześni języczkiem u wagi mogły okazać się bardzo dobre dotychczasowe doświadczenia niemieckiego koncernu z działalności fabryki w podpoznańskim Antoninku, produkującej od 10 lat Caddy i Transportera. Gdyby nie one, na pewno o pozytywną decyzję byłoby trudniej, podkreśla Paweł Gos, prezes Exact Systems i ekspert Polskiej Izby Motoryzacji.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Ważne liczby dla branży motoryzacyjnej w Polsce w 2014 roku