Greenway Infrastructure Poland wskazuje, że ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych daje rok na przełączenie ogólnodostępnych ładowarek z sieci wewnętrznych obiektów na sieci operatorów systemów dystrybucyjnych. - Nie ma żadnego powodu, który uzasadniałby takie rozwiązanie - uważa Damian Gadzialski, dyrektor zarządzający Greenway Infrastructure Poland.
- Z ustawy przyjętej przez Sejm wynika, jak interpretuje Greenway Infrastructure Poland (GIP), że wszystkie ładowarki udostępniane publicznie mają być podłączone bezpośrednio do sieci OSD, a na przełączenie z sieci wewnętrznych na przykład hoteli do sieci OSD ma być rok.
- Zdaniem Damiana Gadzialskiego, dyrektora zarządzająceg GIP, nie ma żadnego powodu, który uzasadniałby wskazane wyżej rozwiązanie.
- Ustawa o elektromobilności w wersji przyjętej przez Sejm wymaga także, wskazuje GIP, żeby każdy punkt ładowania rozumiany jako wtyczka/złącze był wyposażony w licznik energii elektrycznej.
- Problem w tym, jak twierdzi Rafał Czyżewski, prezes GIP, że szybkie ładowarki wykorzystują do ładowania prąd stały, a nie ma liczników, które pozwalają precyzyjnie mierzyć zużycie energii podczas ładowania prądem stałym.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: We wtorek prace nad ustawą o elektromobilności ma zacząć Senat. Greenway zgłasza uwagi