Jest szansa, że Parlament Europejski uzyska kompromis w sprawie okresu dojścia do ograniczonego poziomu emisji CO2.
Gdyby kompromis został osiągnięty, powody do zadowolenia mieliby przede wszystkim producenci niemieccy, którzy przodują w wytwarzaniu samochodów dużych z dużymi silnikami, które siłą rzeczy emitują więcej szkodliwych substancji (śr.170 g/km w ub.r.). Niższym limitom już dziś odpowiada wiele samochodów produkowanych we Włoszech czy Francji (śr.120 g/km).
Nowe warunki sprawiłyby, że data osiągnięcia średniego poziomu emisji CO2 130 g/km dla samochodów zostałaby przesunięta poza wyznaczony wcześniej rok 2012. Teraz proponuje się, aby w I fazie, właśnie do 2012 roku, warunek ten spełniał co czwarty (25%) sprzedawany samochód. W roku 2013 ograniczona emisja dotyczyłaby co drugiego auta. W roku 2015 silniki w trzech na cztery samochody wyjeżdżające z fabryk musiałyby emitować mniej niż 130 g CO2 na km.