Podczas uroczystości wręczenia kluczyków pierwszym nabywcom samochodu Fluence w Indiach, Renault zapowiedziało uruchomienie w tym kraju produkcji i sprzedaży modelu Duster. Po jego wprowadzeniu gama będzie obejmowała znaczącą część segmentów lokalnego rynku samochodowego.
Wprowadzenie do sprzedaży pięciu nowych modeli samochodów w ciągu piętnastu miesięcy to nowe wyzwanie dla Renault, ale też całkowita nowość na rynku indyjskim. Pierwszą odsłoną tej ofensywy produktowej był sztandarowy produkt Renault w Indiach - model Fluence, który został wprowadzony do sprzedaży pod koniec maja.Po nim na rynek wejdzie Koleos z segmentu SUV Premium. Kolejnym modelem będzie mały samochód miejski zbudowany na płycie podłogowej produkowanej przez Alians Renault-Nissan. Samochód ten będzie stanowił trzon gamy Renault w Indiach. Wraz z piątym samochodem, którego premiera przewidziana jest w późniejszym terminie, będą one tworzyły najmłodszą gamę samochodów na rynku indyjskim.
Renault India pracuje już nad rozwojem swojej sieci dealerów obejmującej obecnie 14 punktów. Docelowo, do końca br. ma ona liczyć 40 partnerów, a do końca 2012 r. ok. 100 (w ponad 50 miastach, co zapewni pokrycie 90% rynku).
Obok Brazylii i Rosji, Indie stanowią jeden z trzech filarów międzynarodowej strategii koncernu. Rozwój działalności Renault w Indiach świadczy o dążeniu marki do zdobycia znaczącej pozycji na tym silnie rozwijającym się rynku.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Więcej Renault w Indiach