Ostatnio Chiny uzyskały status światowej gospodarki nr 2. Widomym tego znakiem jest rosnący popyt na samochody klasy premium i inne dobra luksusowe.
Trzy niemieckie marki: Mercedes, Audi i BMW, walcząc o swoich azjatyckich klientów, doprowadziły do sytuacji, w której sprzedaż w Chinach stanowi lwią część przychodów. Wszystko wskazuje na to, że BMW i Mercedes radzą sobie najlepiej. BMW zwiększyło sprzedaż o 83% w przeciągu roku. Ale to i tak słaby wynik przy Mercedesie, który potroił w ciągu roku liczbę sprzedawanych w Chinach samochodów. Audi też ma powody do radości, osiągnęło bowiem 54% wzrost sprzedaży.
Specjaliści twierdzą, że popyt na samochody luksusowe w Chinach będzie dwa razy większy, niż wskaźnik rozwoju przemysłu. Oznacza to, że do 2015 r. w Państwie Środka ponad milion klientów będzie zainteresowany zakupem auta klasy premium.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Wielki (jak Chiński Mur) apetyt na luksusowe auta