Spółka Wielton wprowadza nowe produkty i szuka kolejnych rynków - udanie rozwija sprzedaż m.in. w Rumunii i na Ukrainie, a ostatnio także w Kazachstanie.
2007 r. przejdzie do historii spółki nie tylko jako czas świetnych wyników finansowych, ale też giełdowego debiutu (od końca listopada 2007 Wielton notowany jest na GPW).
W tym roku spółka nadal sporo inwestowała. Za ponad 2,2 mln zł postawiono nową halę lakierni. Za kolejne prawie 3,7 mln zł powstała hala przygotowania produkcji. Wielton wzbogacił się też o halę montażu i magazyn, przypomina "Rz" . Spółka rozwija się także dzięki kolejnym inwestycjom w "robotyzację" zakładu, co wpływa na wzrost efektywności produkcji.
Producent z Wielunia poprawia wyniki nie tylko dzięki większej sprzedaży, ale i podnoszeniu rentowności. Marża globalna na produktach wzrosła w drugim kwartale tego roku (w porównaniu z II kw. 2007) o 4,3%. Spółka stale poszerza też ofertę.
W tym roku 64% przychodów spółki przynosi eksport. Najwięcej produktów trafia do Rosji, gdzie Wielton planuje też budowę montowni. Jednak rosyjską gospodarkę również dosięgnęło spowolnienie więc wszystko może się nieco przeciągnąć. Bardzo dobrze rozwija się natomiast sprzedaż m.in. w Rumunii i na Ukrainie. Ostatnio firma zadebiutowała w Kazachstanie i już zapowiada szukanie kolejnych rynków także poza Europą.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Wielton szuka nowych rynków