W ciągu 4 lat, Klasa B F-Cell z firmowej floty Mercedes-Benz przejechała w warunkach codziennej eksploatacji dystans ponad 300 tys. km - i będzie dalej użytkowana. Prowadzony test ma wykazać sprawność aut elektrycznych zasilanych energią z ogniw paliwowych na wodór w każdych warunkach i przez długi czas.
Firmowa flota Mercedesów zasilanych energią z ogniw paliwowych liczy obecnie ponad 300 aut, w tym liczne pojazdy badawcze. Łącznie, pokonały dystans ponad 9 mln km. W oparciu o rezultaty dotychczasowych badań inżynierowie Mercedes-Benz mają zamiar dokonać dalszej optymalizacji napędu i zbudować kolejną generację pojazdów napędzanych energią z ogniw na wodór. Firma ma wyraźny cel: we współpracy z Fordem i Nissanem opracować układ napędowy, z którego od 2017 r. będą korzystać samochody wodorowe, wytwarzane seryjnie w dużych ilościach. Daimler prowadzi w tym celu działania i angażuje się w szereg projektów, takich jak H2 Mobility na rzecz budowania infrastruktury pozwalającej na tankowanie wodoru.
źródło: Daimler
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Wodorowa Klasa B pokonała 300 tys. km