Wojna w polisach dla kierowców

Wojna w polisach dla kierowców
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Prawie 1 mld zł więcej wydali kierowcy na polisy w 2007 r. niż rok wcześniej. Są zmiany na podium.

15,7 mln polis OC i 4,24 mln AC wykupili w 2007 r. kierowcy. To o 900 tys. i 300 tys. więcej niż przed rokiem. Ubezpieczyciele zebrali od kierowców 10,94 mld zł, o blisko 1 mld zł więcej niż w 2006 r. Zdaniem ekspertów, dane są dobre tylko z pozoru - pisze "Puls Biznesu".

— Uwzględniając dane o rekordowej sprzedaży aut, wzrost liczby polis nie może dziwić. Jeśli od zebranej składki odliczymy podatek Religi, to okaże się, że wzrost był minimalny. To efekt wojny cenowej — mówi Marcin Broda, ekspert ubezpieczeniowy firmy Ogma.

Na czele stawki bez zmian: liderem jest PZU, a za nim Warta, ale obaj gracze znów się cofnęli. Udział rynkowy PZU spadł w ciągu roku z 52,7 do 48,6 proc., a Warty z 9,81 do 8,96 proc. Do roszady doszło na najniższym stopniu podium: wskoczyła nań STU Ergo Hestia, która zwiększyła udział z 5,45 do 7,2 proc. Awans z piątego na trzecie miejsce to dopiero początek.

— Do 2010 r. chcemy mieć 10 proc. udziału w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych —mówi Joanna Kitowska, rzecznik STU Ergo Hestia.

Zadyszki dostało trzecie w 2006 r. HDI Asekuracja. Wprawdzie zwiększyło przypis, ale tylko o 30 mln zł, przez co jego udział w rynku spadł z 6,92 do 6,6 proc. Dało się wyprzedzić Allianzowi, który zebrał 145 mln zł więcej niż rok wcześniej i z 7,04-procentowym udziałem utrzymał czwarte miejsce.

— Klienci doceniają naszą bardzo dobrą likwidację szkód. Udało nam się pogodzić sprzedaż polis przez agentów z modelem direct — mówi Urszula Stańczak, zastępca dyrektora departamentu ubezpieczeń indywidualnych i komunikacyjnych TU Allianz Polska.

W pierwszej dziesiątce tylko HDI i Uniqa zanotowały spadek udziału w rynku.

Coraz ciekawiej robi się w tle. Na 11. miejscu znalazło się Generali, które w rok niemal podwoiło przypis, co daje mu ponad 2 proc. rynku. W strategii firmy komunikacja gra ważną rolę, więc można się spodziewać, że w tym roku powalczy o miejsce w pierwszej 10. Coraz większy kawałek rynku przypada ubezpieczycielom direct. W 2007 r. zebrali 350 mln zł, wobec 185 mln zł przed rokiem. Lider tego segmentu Link 4 ma już 1,82 proc. rynku komunikacyjnego.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!