PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wojna w polisach dla kierowców

Autor: Puls Biznesu
26-03-2008 05:33

Prawie 1 mld zł więcej wydali kierowcy na polisy w 2007 r. niż rok wcześniej. Są zmiany na podium.

15,7 mln polis OC i 4,24 mln AC wykupili w 2007 r. kierowcy. To o 900 tys. i 300 tys. więcej niż przed rokiem. Ubezpieczyciele zebrali od kierowców 10,94 mld zł, o blisko 1 mld zł więcej niż w 2006 r. Zdaniem ekspertów, dane są dobre tylko z pozoru - pisze "Puls Biznesu".
— Uwzględniając dane o rekordowej sprzedaży aut, wzrost liczby polis nie może dziwić. Jeśli od zebranej składki odliczymy podatek Religi, to okaże się, że wzrost był minimalny. To efekt wojny cenowej — mówi Marcin Broda, ekspert ubezpieczeniowy firmy Ogma.

Na czele stawki bez zmian: liderem jest PZU, a za nim Warta, ale obaj gracze znów się cofnęli. Udział rynkowy PZU spadł w ciągu roku z 52,7 do 48,6 proc., a Warty z 9,81 do 8,96 proc. Do roszady doszło na najniższym stopniu podium: wskoczyła nań STU Ergo Hestia, która zwiększyła udział z 5,45 do 7,2 proc. Awans z piątego na trzecie miejsce to dopiero początek.

— Do 2010 r. chcemy mieć 10 proc. udziału w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych —mówi Joanna Kitowska, rzecznik STU Ergo Hestia.

Zadyszki dostało trzecie w 2006 r. HDI Asekuracja. Wprawdzie zwiększyło przypis, ale tylko o 30 mln zł, przez co jego udział w rynku spadł z 6,92 do 6,6 proc. Dało się wyprzedzić Allianzowi, który zebrał 145 mln zł więcej niż rok wcześniej i z 7,04-procentowym udziałem utrzymał czwarte miejsce.

— Klienci doceniają naszą bardzo dobrą likwidację szkód. Udało nam się pogodzić sprzedaż polis przez agentów z modelem direct — mówi Urszula Stańczak, zastępca dyrektora departamentu ubezpieczeń indywidualnych i komunikacyjnych TU Allianz Polska.

W pierwszej dziesiątce tylko HDI i Uniqa zanotowały spadek udziału w rynku.

Coraz ciekawiej robi się w tle. Na 11. miejscu znalazło się Generali, które w rok niemal podwoiło przypis, co daje mu ponad 2 proc. rynku. W strategii firmy komunikacja gra ważną rolę, więc można się spodziewać, że w tym roku powalczy o miejsce w pierwszej 10. Coraz większy kawałek rynku przypada ubezpieczycielom direct. W 2007 r. zebrali 350 mln zł, wobec 185 mln zł przed rokiem. Lider tego segmentu Link 4 ma już 1,82 proc. rynku komunikacyjnego.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 968 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 455 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.