PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wojna w ubezpieczeniach

Autor: Gazeta Wyborcza
18-06-2008 08:48
Wojna w ubezpieczeniach

Towarzystwa ubezpieczeniowe muszą stosować coraz wymyślniejsze, by przyciągnąć do siebie klientów. Na tańsze polisy OC nie ma jednak co liczyć. Mniej zapłacimy za to za autocasco.

Na polskich drogach przybywa nowych i używanych samochodów. Tylko w pierwszych trzech miesiącach tego roku Polacy kupili niemal 87 tys. aut, o prawie 20 proc. więcej niż w tym samym czasie roku ubiegłego. - Jeśli na rynku nie stanie się nic złego, do końca roku Polacy mogą kupić nawet 340 tys. nowych samochodów - mówi "Gazecie Wyborczej" Wojciech Drzewiecki, szef Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego "Samar".
Gdzieś je będą musieli ubezpieczyć. Nic dziwnego, że firmy ubezpieczeniowe prześcigają się w wymyślaniu nowych ofert, by przekonać kierowców do kupna polisy właśnie u nich. Obiecują błyskawiczną likwidację szkód i gwarantują szybki zwrot odszkodowania.

Nowicjusz na polskim rynku - Liberty Direct - decyzję o wypłacie odszkodowania wydaje już w ciągu dziesięciu dni. Z kolei w Generali odszkodowanie za stłuczkę do 4 tys. zł w ciągu dwóch dni trafia na kartę płatniczą Generali Visa. Ubezpieczyciele gotowi są sprzedawać polisy nawet za cenę, jaką zaproponuje klient. Tak robi Allianz Direct w swoim smartcasco. Trzeba jednak uważać, bo im mniejsza składka, tym niższe odszkodowanie dostaniemy - ostrzega "Gazeta".

Wszystko po to, żeby jak najwięcej uszczknąć z ubezpieczeniowego tortu, który na koniec roku może być wart nawet 20 mld zł. Jeszcze w 2007 r. było to aż o 2 mld zł mniej. A chętnych do podziału jest coraz więcej.

- Jeszcze kilka lat temu Polacy nie mieli dużego wyboru, ubezpieczali się w PZU albo w... PZU - powiedział "Gazecie Wyborczej" Damian Ziąber, rzecznik Link4. - Dzięki pojawieniu się na rynku nowych graczy mogą przebierać w ofertach i coraz chętniej z tej możliwości korzystają.

W ostatnich latach do Polski weszli wielcy światowi ubezpieczyciele: AXA, Allianz czy Liberty Direct. I od razu przystąpili do ataku. "Kup OC i AC do 30 proc. taniej" - zachęcał w reklamach Liberty Direct. AXA obiecywała OC tańsze o 300 zł niż u konkurencji. Wszystkich na głowę pobił Allianz, kusząc kierowców "najtańszym OC i AC na rynku".

Rzuconą przez nich rękawicę podniosły inne towarzystwa. W efekcie polisy OC potaniały o kilkanaście procent, i to mimo że wartość wypłacanych odszkodowań wzrosła w tym czasie o kilkanaście procent. Dzisiaj ich ceny należą do najniższych w Europie. Za OC płacimy średnio 100 euro rocznie, podczas gdy w Niemczech jest to 250 euro, a w Luksemburgu - niemal 400 euro. Drożej jest też w innych krajach środkowej Europy, np. Węgrzy płacą za OC 180, a Słowacy 170 euro - wylicza "Gazeta".

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 938 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

575 509 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.