PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wraca koniunktura na chińskim rynku samochodowym

Autor: PAP
08-07-2013 17:42

W Chinach rośnie w tym roku sprzedaż samochodów osobowych - w czerwcu zanotowano wynik 12,3 proc. w ujęciu rok do roku. W zeszłym roku rynek wzrósł o 7,6 proc.

Czerwiec charakteryzuje się zazwyczaj słabą sprzedażą w branży samochodowej, ze względu na dużą liczbę świąt, wliczając w to kilkudniową przerwę w pracy z okazji festiwalu smoczych łodzi. Jak podaje Chińskie Stowarzyszenie ds. Samochodów Osobowych (CSSO), sprzedano jednak ponad 1,3 mln aut osobowych.
To samo źródło informuje, że w pierwszym półroczu br. sprzedaż samochodów osobowych (w tym sportowych i pojazdów wielofunkcyjnych, jak minibusy, samochody traperskie itp.) wyniosła 8 mln 178 tys. sztuk, co oznacza wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 16,7 proc.

W ostatnich 10 latach tempo wzrostu sprzedaży samochodów stale rosło, osiągając w 2009 r. 46 proc. w skali rocznej. W 2010 r. tempo wzrostu tego rynku osłabło i wyniosło 32 proc w porównaniu z rokiem poprzednim. Najsłabszy w tym okresie był rok 2011, kiedy zanotowano wzrost w wysokości 2,5 proc. W 2012 r. popyt na rynku samochodowym nadal słabł, a w czerwcu ub.r. średnie stany magazynowe u dealerów wynosiły trzykrotność stanów normalnych, w czym nie pomagały sezonowe obniżki cen.

Rao Da, sekretarz generalny CSSO powiedział ogólnokrajowemu dziennikowi Zhongguo Ribao, że wprawdzie wyniki sprzedaży w czerwcu br. były gorsze od wyniku majowego o 3,4 proc., jednak dają nadzieję na utrzymanie dobrej koniunktury. Uważa on także, że rynek rósłby jeszcze szybciej, gdyby rząd uruchomił pakiet stymulacyjny poprawiający płynność rynku finansowego (obecnie gospodarka chińska przeżywa poważne problemy związane z brakiem pieniądza w obrocie międzybankowym i według ekspertów, Chiński Bank Centralny powinien zareagować, wpompowując brakujące środki w system bankowy). Uruchomienie pakietu, zdaniem Rao, dałoby pozytywny bodziec do rozwoju branży również w długiej perspektywie czasu, choć i bez niego wzrost będzie, ale wolniejszy.

Według Boba Socia, prezesa GM China, najszybciej rośnie w Chinach rynek pojazdów klasy średniej (segment D), wyższej średniej (segment E) i luksusowej (segment F) oraz aut typu SUV. Na tej podstawie ocenia, że popyt na samochody będące w ofercie jego koncernu utrzyma się na niezmienionym poziomie.

W sektorze samochodów luksusowych panuje duża konkurencja i trwa zdaniem Rao wojna cenowa, ale nawet w tych warunkach brytyjski Jaguar Land Rover ogłosił w piątek, że w pierwszym półroczu jego sprzedaż ma wysokie, 16-proc. tempo wzrostu, przekraczając 42 tys. pojazdów. Także Mercedes-Benz osiągnął lepsze wyniki sprzedaży w pierwszej połowie roku, po połączeniu kanałów dystrybucyjnych dla produkowanych w kraju i importowanych samochodów. Dzięki temu jego sprzedaż w Chinach wzrosła w ostatnich czterech miesiącach o 10 proc. w ujęciu rdr i osiągnęła poziom 76 tys. aut.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 672 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

585 497 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 060 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.