Wyniki handlowe Citroena

 Wyniki handlowe Citroena
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

2011 był rokiem trudnym i bardzo zróżnicowanym na poszczególnych rynkach. Citroen odnotował niewielki wzrost (+0,8%) w pierwszym półroczu, po którym nastąpił mniej korzystny okres. W efekcie w 2011 r. Citroen sprzedał 1 436 000 samochodów w skali światowej (31,65 % w stosunku do 2010 roku, +6,7% w stosunku do 2009 r.). Tym niemniej proces sprzedaży samochodów z gamy marki na rynkach pozaeuropejskich rozpoczął się powodzeniem.

Udział sprzedaży w krajach poza Europą wyniósł 35%, co oznacza wzrost o 3 punkty procentowe w skali roku.

- W Europie (30 krajów), Citroen utrzymuje VI miejsce osiągnięte w 2010 r., w szczególności dzięki pozycji w krajach Europy Środkowej i Wschodniej i zachowuje silną pozycję na swoim rynku krajowym. We Francji citroen jest jedyną rodzimą marka, która zwiększyła swój udział do poziomu 15,2%. We Włoszech marka notuje dobre wyniki w segmencie C i utrzymuje III msc. na rynku lekkich samochodów dostawczych. W Wielkiej Brytanii sukces odnosi model DS3 (12 000 dostarczonych) i C3 Picasso (lider segmentu). W Niemczech dochodzi do rozwoju gam dzięki wprowadzeniu na rynek linii DS (14% sprzedaży w 2011 r. w stosunku do 8% w poprzednim roku). W Hiszpanii citroen pozostaje liderem na rynku lekkich samochodów dostawczych od 1996 r. i zajmuje II miejsce na rynku samochodów osobowych. W pozostałych krajach Europy Zachodniej zanotowano zróżnicowane wyniki (+16% w Holandii, udział rynkowy na poziomie 4% w Austrii, sukces linii DS w Szwajcarii zwiększenie sprzedaży o 13%). W krajach Europy Środkowej i Wschodniej doszło do nieznacznego wzrost udziału rynkowego do 4,6% dzięki nowemu C4 i dobrym wynikom w sprzedaży lekkich samochodów dostawczych (Polska, Słowacja, Chorwacja)
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wyniki handlowe Citroena

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!