2011 był rokiem trudnym i bardzo zróżnicowanym na poszczególnych rynkach. Citroen odnotował niewielki wzrost (+0,8%) w pierwszym półroczu, po którym nastąpił mniej korzystny okres. W efekcie w 2011 r. Citroen sprzedał 1 436 000 samochodów w skali światowej (31,65 % w stosunku do 2010 roku, +6,7% w stosunku do 2009 r.). Tym niemniej proces sprzedaży samochodów z gamy marki na rynkach pozaeuropejskich rozpoczął się powodzeniem.
- W Europie (30 krajów), Citroen utrzymuje VI miejsce osiągnięte w 2010 r., w szczególności dzięki pozycji w krajach Europy Środkowej i Wschodniej i zachowuje silną pozycję na swoim rynku krajowym. We Francji citroen jest jedyną rodzimą marka, która zwiększyła swój udział do poziomu 15,2%. We Włoszech marka notuje dobre wyniki w segmencie C i utrzymuje III msc. na rynku lekkich samochodów dostawczych. W Wielkiej Brytanii sukces odnosi model DS3 (12 000 dostarczonych) i C3 Picasso (lider segmentu). W Niemczech dochodzi do rozwoju gam dzięki wprowadzeniu na rynek linii DS (14% sprzedaży w 2011 r. w stosunku do 8% w poprzednim roku). W Hiszpanii citroen pozostaje liderem na rynku lekkich samochodów dostawczych od 1996 r. i zajmuje II miejsce na rynku samochodów osobowych. W pozostałych krajach Europy Zachodniej zanotowano zróżnicowane wyniki (+16% w Holandii, udział rynkowy na poziomie 4% w Austrii, sukces linii DS w Szwajcarii zwiększenie sprzedaży o 13%). W krajach Europy Środkowej i Wschodniej doszło do nieznacznego wzrost udziału rynkowego do 4,6% dzięki nowemu C4 i dobrym wynikom w sprzedaży lekkich samochodów dostawczych (Polska, Słowacja, Chorwacja)
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Wyniki handlowe Citroena