XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Wyróżnić firmę samochodem

Wyróżnić firmę samochodem
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wśród firm zwiększa się popyt na nietypowe marki. Nawet niewielcy importerzy uzyskują wysoki wzrost sprzedaży dzięki handlowi flotą.

Firmy zaczynają kupować samochody mało znanych marek, które w rankingu sprzedaży są w drugiej i trzeciej dziesiątce, podaje Rzeczpospolita, przywołując przykłady Suzuki czy Seata. Sukcesy w sprzedaży dla firm odnoszą także auta, które nie są uważane za typowo flotowe, jak terenowe Mitsubishi Outlander, L200, Nissan Navara czy Suzuki Grand Vitara.

Rabaty to stały chwyt w pozyskiwaniu flotowych klientów. Np. Seat udziela rabatów przy hurtowych zamówieniach obsługi, a zniżki dotyczą roboczogodzin warsztatów, podaje "Rz". Z kolei Kia przygotowała preferencyjne warunki ubezpieczeń.

Wszyscy importerzy przygotowują sieć autoryzowanych warsztatów dla flotowych klientów na terenie całego kraju. Mali importerzy nie tworzą w swych serwisach odrębnych stanowisk do obsługi aut firmowych, jak to jest np. w serwisach Renault.

Najwyraźniej oferta małych importerów trafiła w gusty odbiorców, bo sprzedaż nietypowych marek rośnie szybciej od całego rynku, którego wartość po czterech miesiącach br. zwiększyła się o 17%, pisze "Rz". W tym samym okresie sprzedaż Mitsubishi wzrosła o 62%, Nissana o 54%, Suzuki o 36%, a Seata o 34%. Seat uruchomił program sprzedaży flotowej w drugim kwartale 2007 roku i w całym 2007 roku odsetek sprzedaży flotowej wyniósł 24 proc., gdy rok wcześniej dochodził do 9 proc. W pierwszym kwartale tego roku 27 proc. seatów trafiło do firm. W Mitsubishi na 1502 auta sprzedane w pierwszych czterech miesiącach pół tysiąca, czyli co trzecie, zakupiły firmy. Podobny odsetek pojazdów sprzedaje firmom Kia.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wyróżnić firmę samochodem

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!