Wyścig nowości: VW vs Toyota

Wyścig nowości: VW vs Toyota
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Nowe modele, 8 mln aut rocznie i poprawa rentowności - to podstawowe elementy nowej strategii Volkswagena

Największa w Europie grupa samochodowa osiągnęła w ub.roku rekordowe wyniki. Firma nie zamierza jednak spocząć na laurach. Do końca dekady zamierza wypuścić aż 20 nowych modeli. Rzeczpospolita pisze, że cel jest prosty - sprzedawać 8 mln aut rocznie, począwszy od 2011 r., i zdetronizować japońską Toyotę, największą firmę motoryzacyjną świata.

Wszystkie osiem marek należących do grupy, w tym między innymi hiszpański Seat, były w ub.roku rentowne. Dzięki temu roczny zysk netto Volkswagena zwiększył się o 50 proc., do 4,12 mld euro, operacyjny o 40%, do 6,15 mld i obroty o 3,8%, do 108,9 mld.

Niemcy uruchomili program "Strategia 2018", aby walczyć z Toyotą o prymat na świecie. Oprócz wysypu nowych modeli i sprzedaży 8 mln aut w 2011 r. głównym celem strategii jest systematyczna poprawa rentowności spółki o 10% rocznie.

Volkswagen zamierza umocnić swą pozycję w Niemczech, na najważniejszych rynkach w Europie i w Ameryce Płn. Do lata zapadnie decyzja o lokalizacji za oceanem nowej montowni, która będzie mogła wytwarzać 100-150 tys. aut rocznie.

Szefa VW Martina Winterkorna cieszy zwiększanie przez Porsche udziałów w VW. - Samochody Porsche tworzyły historię motoryzacji, są od dawna związane z Volkswagenem. Powstaje teraz grupa otwierająca nową epokę - podkreślił i powtórzył zamiar prześcignięcia Toyoty do 2018 r. W styczniu i lutym 2008 r. sprzedaż aut całej grupy wzrosła o 10,5% do 952 tys., co pozwala zakładać wyższy zysk operacyjny i wyższe obroty w całym roku.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wyścig nowości: VW vs Toyota

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!