Zysk operacyjny Volvo Car Group w trzecim kwartale 2016 r. wyniósł 2,067 mld SEK (ok. 909,5 mln zł), w porównaniu do 1,276 mld SEK (ok. 561,5 mln zł) przed rokiem. Dochód osiągnął poziom 41,1 mld SEK (ok. 18,1 mld zł) w porównaniu do 36,1 mld SEK (ok. 15,9 mld zł) w analogicznym okresie ub.roku. Marża wzrosła z 3,5% do 5%.
Silna pozycja Volvo Cars w III kwartale 2016 r., to wynik sprzedaży obecnych modeli, a także niedawno wprowadzonej serii 90. Najlepiej sprzedającymi się modelami był SUV XC60 (38 000 pojazdów) i V40 (23 000). Nowe XC90 znalazło 22 000 nabywców. Sprzedaż XC90 przez dziewięć miesięcy osiągnęła poziom 66 000 samochodów.