W sierpniu bieżącego roku Volvo sprzedało 30 195 aut, czyli o 3,2% więcej niż w sierpniu roku poprzedniego. Wzrost był szczególnie widoczny w Europie i USA.
W tym samym czasie w Europie Volvo sprzedało 12 867 samochodów, czyli o 6,5% więcej niż przed rokiem. Największy wzrost (+19,2%) Volvo odnotowało na swoim rynku macierzystym, w Szwecji. Europejczycy najchętniej wybierali model V40. Na 2. miejscu znalazł się XC60. Polacy mają gusta bliższe Amerykanom i najchętniej wybierają model XC60.
W Chinach Volvo zanotowało 10% spadek, co ma bezpośredni związek ze spowolnieniem ekonomicznym tamtejszej gospodarki. W sierpniu Chińczycy kupili 5 574 Volvo, przede wszystkim XC60 i S60L - produkowanym lokalnie wyłącznie na ich rynek.
XC60 to najlepiej sprzedający się model marki Volvo. W sierpniu sprzedano 9 595 tych aut. Na 2. miejscu znalazły się modele V40 i V40 Cross Country. Ich łączna sprzedaż wyniosła 6 394 szt.. S60 znalazł 4 567 odbiorćów.
źródło: Volvo
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Wzrosła globalna sprzedaż Volvo