Z końcem roku Fiat zakończy produkcję pandy classic w Tychach

Z końcem roku Fiat zakończy produkcję pandy classic w Tychach
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Z końcem tego roku fabryka Fiata w Tychach zakończy produkcję modelu panda classic, wytwarzanego w tym zakładzie od dziewięciu lat - wynika z wtorkowej informacji Fiat Auto Poland.

Jednocześnie spółka dementuje informacje, jakoby produkcję przerywano dlatego, aby poprawić wyniki sprzedaży nowej pandy, wytwarzanej we włoskiej fabryce w Pomigliano d'Arco pod Neapolem. Zadecydowały względy homologacyjne i fakt, że z biegiem czasu Panda Classic przestała je spełniać.

Panda classic produkowana jest w Tychach od 2003 roku. To najpopularniejszy model tyskiej fabryki. Dotychczas wyprodukowano 2,15 mln aut tego modelu, z czego 2,03 mln egzemplarzy trafiło na eksport.

Wg wcześniejszych informacji przedstawicieli Fiata, ogółem tyska fabryka wyprodukuje w tym roku ok. 350 tys. samochodów wobec ponad 467,7 tys. w 2011 r. Oznacza to spadek produkcji wobec ubiegłego roku o ok. 25 proc. To trzeci z rzędu rok zmniejszania produkcji w tyskiej fabryce.

Przedstawiciele zakładu nie mają informacji, kiedy mogłaby zapaść decyzja dotycząca ulokowania w Tychach produkcji nowego modelu, który uzupełniłby ubytek produkcji, związany ze zmniejszeniem zapotrzebowania rynku oraz wygaszeniem produkcji modelu panda classic, który w ostatnich latach był sztandarowym - obok fiata 500 - modelem zakładu.

O tym, że panda classic będzie wytwarzana w Tychach tylko do końca 2012 roku nieoficjalnie mówiono od kilku miesięcy. Przygotowania do wygaszenia produkcji tego modelu, polegające m.in. na odpowiednim zarządzaniu zapasami materiałów, już się rozpoczęły.

W tegorocznej produkcji tyskiej fabryki najwięcej będzie fiata 500, a w dalszej kolejności pandy classic i lancii ypsilon.

Zmniejszona produkcja skutkuje m.in. przerwami produkcyjnymi w fabryce. Po obecnej planowana jest kolejna, w listopadzie, a następna na przełomie roku.

Rekordową liczbę samochodów tyska fabryka osiągnęła w 2009 r., kiedy produkcja sięgnęła 605,8 tys. aut - na rynku niemieckim obowiązywały wówczas dopłaty do nowych samochodów, które znacząco wzmogły wówczas popyt, szczególnie na małe auta. Rok później w Tychach wyprodukowano ponad 533,4 tys., samochodów, a w ubiegłym roku ponad 467,7 tys. aut.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Z końcem roku Fiat zakończy produkcję pandy classic w Tychach

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!