Za pięć lat połowa produkcji Renault to auta elektryczne lub hybrydy

Za pięć lat połowa produkcji Renault to auta elektryczne lub hybrydy
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Francuski producent samochodów Renault zapowiedział w piątek, że do 2022 r. połowa modeli aut powstających w jego fabrykach będzie mieć napęd elektryczny lub hybrydowy. Koncern chce też zwiększyć roczne przychody do 70 mld euro.

  • Renault chce do 2022 roku zwiększyć roczne przychody do 70 mld euro z 51 mld euro, jakie miał w ostatnim roku.
  • Francuski producent zapowiedział, że do 2022 roku wprowadzi na rynek osiem modeli pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym i 12 hybryd.

Jak podała agencja AP, która przytoczyła dane o Renault, napisała, że koncern już teraz dużo inwestuje w tzw. robosamochody - czyli pojazdy poruszające się bez kierowcy - o coraz większym stopniu autonomiczności.

Według opublikowanej w piątek strategii Renault chce do 2022 roku zwiększyć roczne przychody do 70 mld euro z 51 mld euro, jakie miał w ostatnim roku. Ten cel zamierza osiągnąć m.in. dzięki podwojeniu sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich - w szczególności w Rosji i Chinach.

Jak poinformował, cytowany przez agencję Carlos Ghosn, który stoi na czele aliansu Nissan-Renault, Renault chce do 2022 roku sprzedawać rocznie ponad 5 mln pojazdów; w ubiegłym roku było to 3,2 mln. Jego celem jest również, by Renault stał się głównym graczem na rynku "popularnych samochodów elektrycznych i aut autonomicznych".

Francuski producent zapowiedział, że do 2022 roku wprowadzi na rynek osiem modeli pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym i 12 hybryd. Zaś modelami aut benzynowych czy silnikiem diesla chce wyprodukować 19. W planach ma też produkcję 2 mln samochodów rocznie poza Europą. W 2016 roku było to 750 tys. pojazdów.

Aby zrealizować te plany i dostosować się do nowych potrzeb rynku, Renault w ciągu najbliższych pięciu lat przekwalifikuje 13 tys. pracowników - powiedział, cytowany przez AP, Ghosn.

Jak podkreśliła agencja, zapowiedzi Renault wpisują się w ogólnoświatowy trend związany ze zmianami strategii działania koncernów motoryzacyjnych. Najwięksi rynkowi gracze przygotowują się do nowych wyzwań. Chodzi m.in. o pojazdy autonomiczne, inteligentne auta połączone z internetem (tzw. connected cars), wspólne korzystanie z samochodów (tzw. car-sharing) czy pojazdy niskoemisyje.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Za pięć lat połowa produkcji Renault to auta elektryczne lub hybrydy

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!