Zamrożenie inwestycji przez szefa Fiata Sergio Marchionne spowoduje opóźnienie produkcji trzeciej generacji Pandy - najlepiej sprzedającego się w Europie modelu w swojej klasie.
Inne modele, które zaliczą opóźnienie to subkompakt Lancia Ypsilon i dwa minivany - następcy Fiata Multipla i Lancii Musa, które zostaną wprowadzone do produkcji w drugiej połowie 2012 r., zamiast w grudniu 2011 r.
Opóźnienia miałyby uchronić firmę przed stratami na "spadkowym" rynku. Marchionne nie widzi w najbliższej przyszłości ożywienia w europejskiej motoryzacji: - Wprowadzenie na słaby rynek nowych produktów nie ma sensu - mówił podczas targów w Paryżu.
Marchionne szacuje przyszłoroczną sprzedaż samochodów w Europie Zachodniej na ok. 12,5 mln, podobnie jak w roku bieżącym, z bardzo słabym pierwszym kwartałem 2011, w porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku, kiedy sprzedaż była zawyżona przez premie wrakowe na kluczowych rynkach.
Sprzedaż Fiata w Europie bez nowych modeli prawdopodobnie będzie spadać. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy br. osunęła się o 13,9% do 723 356 sztuk, przy całkowitym pułapie rynku 9 mln szt. (-3,5%), wg ACEA. Udział marki w europejskim rynku spadł do 8% z 9% rok wcześniej.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Zamrożenie inwestycji opóźni debiut nowej Pandy?